تسمه فرم دار

خرید فنر سیم جمع کن جاروبرقی ۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

خرید فنر سیم جمع کن جاروبرقی

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی یکی از رایج ترین مشکلاتی می باشد. که اغلب افراد با آن مواجه بوده و عدم توجه به آن می تواند منجر به قطع کامل جریان برق دستگاه گردد.

با توجه به اینکه برخی از خرابی های مکانیکی و الکتریکی ممکن است دلیل اصلی خرابی سیم جمع کن جاروبرقی باشند. لذا لازم است برای تعمیر ابتدا علت شناسایی شده و در نهایت نسبت به تعمیر اقدام گردد.

در این مقاله از سایت گروه  تولیدی تک فنر به مواردی از قبیل نحوه بستن فنر سیم جمع کن جاروبرقی، و نحوه تعمیر و تمیز کردن و همچنین معرفی قطعات داخلی سیم جمع کن دستگاه می پردازد.

آنچه در این مطلب می خوانید:

  • دلایل خرابی و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
  • مراحل تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
    • تمیز کردن اجزای داخلی قبل از تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
    • بررسی قطعات داخلی سیم جمع کن جاروبرقی
    • تعمیر قطعات داخلی سیم جمع کن جاروبرقی
  • نحوه بستن و جا انداختن فنر سیم جمع کن جارو برقی

دلایل خرابی و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

استفاده نادرست از جاروبرقی و باز کردن بیش از اندازه سیم آن به مرور باعث میشود. تا این قسمت از دستگاه با مشکلاتی از قبیل عدم جمع شدن سیم به صورت خودکار و همچنین قطع برق دستگاه و عدم جریان صحیح آن به موتور را منجر شود. علاوه براین، برخی از قطعات داخلی سیم جمع کن جاروبرقی نیز ممکن است به مرور و به دلایل مختلف دچار خرابی شوند. که تعمیر و تعویض آنها می تواند باعث کارکرد صحیح این بخش از جاروبرقی گردد. به چند دلیل مهم لازم است سلامت و تعمیر سیم جمع کن در جارو برقی جدی گرفته شود. که برخی از آنها عبارتند از:

  • ایجاد نظم بهتر در منزل با جمع شدن کامل سیم های بلند جاروبرقی
  • عملکرد مناسب جاروبرقی و عدم قطع جریان برق موتور
  • جلوگیری از آسیب وارد شدن به سایر قطعات داخلی جارو برقی

مراحل تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

قبل از انجام هر گونه تعمیرات جاروبرقی یا سایر لوازم خانگی، ابتدا باید به طور کامل مشکل را بررسی کنید. و دلایل رخ دادن آن را مرور نمایید. تا در نهایت بتوانید راهکار مناسب برای حل این مشکل را انتخاب کنید. بدون شک راه کاری که برای عدم جمع شدن سیم در جارو برقی به کار می رود. با آنچه که برای قطعی جریان برق موتور استفاده میشود، کاملا متفاوت خواهد بود.

 چند کار ضروری که به صورت گام به گام لازم است برای تعمیر و رفع خرابی سیم جمع کن جارو برقی انجام شود شامل موارد زیر می باشند:

تمیز کردن اجزای داخلی قبل از تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

ابتدایی ترین و آسان ترین کاری که می توان برای رفع مشکل جمع نشدن سیم جمع کن جارو برقی انجام داد. تمیز کردن مسیر حرکت سیم در دستگاه می باشد. استفاده مداوم از جارو برقی مخصوصا در محیط هایی که پرز و گرد و غبار زیادی در آنها وجود دارد باعث میشود تا به مرور مسیر حرکت سیم مسدود شده. و مانع از حرکت روان و صحیح آن گردد.

با کمک نور چراغ قوه مسیر حرکت سیم در جارو برقی را بررسی کنید. و با کمک وسایل مختلف از قبیل میله های باریک و مکنده های هوا گرد و غبار انباشته شده در آن را تمیز کنید. در برخی از مواقع ممکن است مجبور به باز کردن قاب جارو شوید. تا قطعات داخلی موجود در مسیر حرکت سیم را نیز به طور کامل تمیز کنید.

تعمیرات فنر سیم جمع کن جاروبرقی

ضعیف شدن جمع شدن سیم نشان دهنده از دست رفتن حالت فنری و کم شدن قدرت جمع اوری سیم جمع کن میباشد ، این مشکل از شایع ترین مشکلات در جاروبرقی ها میباشد .

این مورد را میتوان تعمیر کرد و در ۹۰% مواقع نیازی به تعویض قطعه نمیباشد .

 

بررسی قطعات داخلی سیم جمع کن جاروبرقی

در بسیاری از مواقع مشکل خرابی سیم جمع کن جارو برقی با تمیز کردن مسیر حرکت سیم رفع نمی شود. و به همین خاطر لازم است ابتدا قطعات داخلی این بخش از دستگاه را بشناسید. و مشکلات هر یک را به ترتیب برطرف نمایید. شامل چند مورد مهم می باشند که عبارتند از:

  • قرقره که سیم به دور آن پیچیده میشود.
  • فیوز که وظیفه انتقال و تامین برق مورد نیاز موتور را بر عهده دارد. این فیوز از نوع شیشه ای می باشد.
  • رول های دوار که سیم با شاخک های فلزی متصل به بالا و پایین به آن متصل بوده. و همگی در داخل قرقره قرار دارند.
  • شاخک های فلزی یا کنتاکت ها که وظیفه اتصال سیم به بالا و پایین رول را برعهده دارند. تا در زمان باز شدن سیم انتقال برق به موتور با اختلال مواجه نگردد.
  • ترمز: از باز شدن بیش از اندازه سیم و جدا شدن آن از رول جلوگیری می کند.
  • سیم های کوچک با رنگ های روشن و تیره رابط.

اجزا و قطعات سیم جمع کن جاروبرقی عبارت اند از :

  1. قرقره سیم جمع کن
  2. فیوز محافظ جاروبرقی
  3. ترمز سیم جمع کن جاروبرقی
  4. پلاتین های انتقال برق جاروبرقی
  5. فنر سیم جمع کن جاروبرقی
  6. شاخک های اتصال به ریل جاروبرقی

قطعات سیم جمع کن جارو برقیفیوز در سیم جمع کن جاروبرقی

فیوز در سیم جمع کن برای جلوگیری از وارد شدن اتصال فاز و نول تعبیه شده است. چنانچه در سیم یا پلاتین ها اتصالی صورت گیرد این فیوز بلافاصله سوخته و از اتصالات شدید جلوگیری میکند .

سوختن فیوز جاروبرقی نشان دهنده اتصالی در دستگاه میباشد. و برای رفع آن باید عیب یابی آغاز و مشکل برطرف شود .

تعمیر ترمز سیم جمع کن در جاروبرقی

اگر بعد از باز کردن سیم جمع کن بلافاصله یا کم کم سیم در سیم جمع کن جمع میشود یا بجای خود باز میگردد احتمالا مشکل در ترمز ها میباشد .

ترمز قابلیت تعمیر را دارد و با کمی ریگلاژ احتمالا مشکل برطرف میشود ، مگر اینکه ترمز شکسته باشد که در این صورت برای تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی باید آنرا تعویض و قطعه نو جایگزین کرد .

اگر سوالی ذهنتان را درگیر کرده یا پاسخ آنرا نیافته اید در قسمت زیر ( نظرات ) میتوانید با مشاوران آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنند .

خرید فنر سیم جمع کن جاروبرقی از سایت گروه تولیدی تک فنر

تعمیر قطعات داخلی سیم جمع کن جاروبرقی

پس از شناخت هر یک از این قطعات، لازم است بدانید. که عملکرد نادرست هر یک در نهایت منجر به خراب شدن سیم جمع کن جارو برقی می گردد. لذا لازم است چند کار مهم را برای تعمیر و رفع این خرابی انجام داد که عبارتند از:

  • احتمال خرابی و قطع شدن جریان در سیم های روشن و تیره متصل موجود در سیم جمع کن بسیار زیاد می باشد. به همین دلیل اگر با تمیز کاری مسیر حرکت سیم، مشکل و خرابی دستگاه برطرف نشد. لازم است این سیم ها تعویض گردند. برای تعویض سیم ابتدا باید قاب اصلی جارو باز شود. و سیم جمع کن را از دستگاه خارج و سیم های جدید و سالم را با سیم های قبل تعویض و در محل مناسب قرار دهید.
  • از دیگر کارهایی که می تواند منجر به رفع خرابی سیم جمع کن شود، تعویض فیوز شیشه ای می باشد. به دلایل مختلف و با استفاده زیاد از جارو برقی ممکن است این فیوز دچار خرابی شده و لازم است آن را تعویض کنید.
  • پلاتین های مسی موجود در سیم جمع کن جاروبرقی یکی از مهم ترین قطعات داخلی دستگاه می باشند .که وظیفه آنها برقراری اتصال و انتقال جریان است. با استفاده متوالی و گذر عمر دستگاه ممکن است یا پلاتین ها دچار شکستگی شوند. یا منافذ کوچکی روی بدنه آنها ایجاد گردد. پلاتین های شکسته باید با قطعات سالم جایگزین شوند. و منافذ بوجود آمده بر روی بدنه آنها را می توان با سمباده و تینر به طور کامل از بین برد.
  • برای تعمیر ترمز سیم جمع کن جاروبرقی کافیست در بالای محل قرارگیری ترمز ۳ شیار ایجاد کنید.
  • پس از رفع هر یک از مشکلات موجود، بهتر است تمام قطعات به طور کامل تمیز و روغن کاری گردند.

بستن فنر جاروبرقی

نحوه بستن و جا انداختن فنر سیم جمع کن جاروبرقی

با توجه به اینکه علت خرابی و عدم عملکرد صحیح سیم جمع کن، وجود مشکل در فنر آن می باشد. به همین دلیل لازم است با نحوه بستن فنر سیم جمع کن جارو برقی یا همان نحوه جا انداختن فنر سیم جمع کن جارو برقی آشنا باشید. البته لازم به ذکر است که نحوه جا انداختن فنر در سیم جمع کن جارو برقی برندهای مختلف ممکن است تفاوت های اندکی با هم داشته باشند. اما اساس کار همگی مشابه است. برای بستن فنر ابتدا سیم را به دور آن بپیچید. سپس با حرکت دادن سیم جهت مناسب برای محل قرار گرفتن فنر مشخص می گردد. توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع برای تعمیر پلاتین ها ممکن است لازم باشد تا بخش فنر سیم جمع کن باز شود. و عدم تسلط به این کار در نهایت منجر به از جا در رفتن فنر خواهد شد.

همان طور که اشاره شد، نحوه جا انداختن فنر سیم جمع کن جاروبرقی بوش و سامسونگ و الجی و سایر برندها ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشد. علاوه براین، رفع مشکل سیم جمع کن نیز ممکن است در برندهای مختلف با تفاوت هایی همراه بوده. و تعمیر و تعویض قطعات داخلی آنها بدون تخصص به عملکرد دستگاه آسیب جدی وارد کند.

برای سفارش انواع فنر ، قطعات فلزی، تسمه فنری از طرق زیر با  گروه صنعتی تک فنر  در تماس باشید.

۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

گروه تولیدی تک فنر ، تولید فنر ، فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار ، فنر فرمدار ، فنر فشاری ، فنر کششی ، تسمه استیل ،فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *