تولید فنر, فنر ها

انواع فنر صنعتی۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

انواع فنر

انواع فنر صنعتی

امروزه انواع فنر صنعتی وجود دارند ،  فنر صنعتی یکی از پرکاربردترین قطعات در صنعت است.

فنرهای صنعتی در تنوع بسیاری زیادی در بازار یافت می‌شوند. هر کدام از آنها ویژگی‌های خاصی دارند که باعث می‌شود.

هریک برای مصارف به خصوصی به کار روند.

در نتیجه، انتخاب بهترین نوع فنر برای کاربردی‌ که مدنظر شماست، در این تنوع زیاد، دقت کافی می‌طلبد.

انتخاب اشتباه فنری نامناسب می‌تواند باعث نتایج خطرناک و وارد آوردن خسارت شود.

در این پست به معرفی برخی از انواع متداول فنر صنعتی که در صنایع مختلف به کار می‌روند، خواهیم پرداخت.

دسته‌بندی فنرها بر اساس دو فاکتور انجام می‌شود. یکی شکل آنها و دیگری باری که بر آنها اعمال می‌شود.

انواع مختلف فنر صنعتی بر اساس شکل

تولیدکننده فنر بر اساس نیازی که صنایع و دستگاه‌های مختلف دارند،

انواع فنر صنعتی را به شکل‌های مختلفی تولید می‌کند:

برخی از انواع آنها عبارتند از:

  • فنر مارپیچی

فنرهای مارپیچی که به نام فنر سیم پیچی هم شناخته می‌شود. اسم‌شان را از روی شکل مارپیچی مانندشان گرفته‌اند.

این نوع فنرها انرژی را در خود ذخیره کرده. و می‌توانند به سادگی نیروی کششی بین دو جسم یا دو نقطه را تحمل کنند.

فنرهای مارپیچی به خاطر قابلیت جذب شوک‌شان در بوگی راه آهن استفاده می‌شود.

فنرهای مارپیچی به خاطر همین قابلیت جذب تکان و شوک، کاربردهای متداولی در بخش‌های مختلف صنایع پیچیده و پیشرفته دارند.

  • فنر مخروطی

این فنرها که به نام فنرهای کاجی شکل هم شناخته می‌شوند، به شکل مخروط‌های بلند هستند.

این نوع فنرها به خاطر شکل مخروطی انتهایشان از دیگر فنرها متمایز هستند.

برای مصارفی مثل تماس الکتریکی و دکمه‌های فشاری برق، فنرهای مخروطی انتخاب مناسبی هستند.

  • فنر دیسکی

این نوع فنرها به شکل صفحه‌های گرد و مسطح هستند. که بسته به نوع نیاز، به عنوان دیسک به تنهایی یا به همراه چند دیسک دیگر به کار می‌روند. فنرهای دیسکی برای مصارف صنعتی‌ای که نیاز به مقدار زیادی نیرو با انحراف کوچک دارند، ایده‌آل به حساب می‌آیند.

  • فنرهای ساعتی

یکی دیگر از انواع فنر صنعتی فنرهای ساعتی هستند.  این نوع فنرها که به نام فنرهای قدرتی هم شناخته می‌شوند. و به خاطر شکل خاص‌شان معروف‌اند. فنرهای ساعتی طوری طراحی شده‌اند که به طور طبیعی انبساط پیدا کنند. این انبساط باعث حرکت دایره‌ای کوچکی می‌شود. که در اصطلاح به آن گشتاور می‌گویند.

هر زمان که مارپیچ به آخر می‌رسد، فنر ساعتی به شکل ساعتی خود باز می‌گردد. این نوع فنرها شامل یک نوار مارپیچی مسطح هستند. که به سختی دور هم پیچیده شده‌اند. و به شکل حلزون مارپیچی در آمده‌اند. فنرهای ساعتی در مواردی به کار می‌روند که پیچش های متعدد فنر برای مورد نیاز باشد.

  • فنر مسطح

این نوع فنرها نامشان را از شکل و شمایل صاف و مسطح و نسبت بالای عرض به ضخامت گرفته‌اند. و بسته به الزامات مورد هدف، با مشخصات مختلفی در دسترس‌اند. فنرهای سگدست cantilever ، فنرهای برگی leaf، از متداول‌ترین انواع فنرهای مسطح هستند. عمده‌ترین کاربرد این نوع فنرها در صنعت اتومویل و خودروسازی است.

  • فنر موجی

این فنرها به خاطر طراحی و شکل فشرده و موجی‌شان مشخص‌اند. عموما فنرهای موجی برای کاربرد در جاهای کوچک و فشرده استفاده می‌شوند. در بسیاری از صنایع، این فنرها به عنوان جایگزینی برای فنرهای مارپیچی به کار می‌روند. در مواردی که ابعاد نصب کوچک مورد نظر باشد، فنرهای موجی بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

  • فنر ساعت شنی

این فنرها در لبه‌ها پهن تر بوده در میانه باریک‌تر می‌شوند. درست به شکل ساعت شنی. فنرهای ساعت شنی که به نام فنرهای مقعر هم شناخته می‌شوند، انتخاب ایده‌آلی برای مصارفی بارهای زیاد هستند.

انواع مختلف فنر صنعتی بر اساس بار وارده

فنرهای صنعتی برای تحمل مقادیر مختلف نیرو طراحی می‌شوند. در اینجا به بررسی برخی از انواع متداول آنها می‌پردازیم:

  • فنر فشاری

این دسته متداول ترین انواع فنر صنعتی می‌باشند. و برای مصارف تجاری نیز به کار می‌روند. فنرهای فشاری بخاطر ویژگی‌های بسط پذیرشان شناخته شده‌اند.

بدین معنی که می‌توانند با تغییر بار وارده به خوبی منقبض یا منبسط شوند. فنرهای فشاری می‌توانند انرژی مکانیکی را در خود ذخیره کنند. که حاکی از قابلیت جذب تکان و شوک این فنر صنعتی است. دو انتهای این فنر نیاز به اتصالی ندارند.

  • فنر تنشی

فنرهای تنشی که برای عملکرد تحت تنش طراحی شده‌اند. زمان اعمال بار تا طول مشخصی کش می‌آیند. وقتی نیرویی وارد نمی‌شود، مارپیچ های فنر روی یکدیگر قرار دارند. فنرهای تنشی برای حفظ تعادل درهای صنعتی سنگین کاربرد دارند. همچنین این نوع فنر صنعتی برای کنترل اهرم در صنایع مختلفی کاربرد دارند.

  • فنر پیچشی

فنرهای پیچشی از نیروهای محوری استفاده می‌کنند. بر خلاف فنرهای فشاری، انتهای فنر پیچشی به دیگر اجزای سیستم متصل است. این فنرها انرژی را ذخیره و آزاد می‌کنند و می‌توانند برای جهت عملکرد ساعتگرد یا پادساعتگرد طراحی شوند. از مصارف متداول این نوع فنر می‌توان به درهای گاراژ، درهای عقب خودروهای باری، لولاها و برخی اهرم ها اشاره کرد. فنرهای مارپیچی از دسته‌ی پیچشی هستند.

  • فنر نیرو ثابت

این فنرها برای مصارفی که نیاز به بارهای مستمر، متعادل و تنشی باشند طراحی می‌شود. که دو نوع مختلف دارند.

  1. فنرهای موتوری: برای جایی که نیاز به مقادیر بالای گشتاور باشد. به منظور ایجاد انرژی دورانی یا چرخشی به کار می‌رود.
  2. فنرهای افزونه‌ای: برای بار سنگین طراحی می‌شوند. و به راحتی می‌توانند تا ۵۰ برابر اندازه‌ی عادی خود باز شوند. و نیروی ثابتی ایجاد کنند.
  • فنر مکانیکی

بیشتر انواع فنر صنعتی با فنر مکانیکی اشتباه گرفته می‌شوند. این نوع فنرها برای چرخش، لغزش، انبساط، کشش، فشرده کردن یا اعمال نیرو، زمانی که نیروهای بزرگ‌تری وارد می‌آیند، طراحی می‌شوند. مصارف متنوع این نوع فنر صنعتی از صنایع نظامی و هوافضا تا نفت و گاز و پتروشیمی گسترده است.

 

تا اینجا احتمالا به یک دید کلی در مورد انواع مختلف فنر صنعتی رسیده باشید. اما ممکن است این اطلاعات برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب مناسب‌ترین فنر کافی نباشد. برای داشتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با تولیدکننده فنر و شرکت فنرسازی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع فنر با مجموعه تک فنر  تماس بگیرید.

هر گونه سؤال در مورد فرآیندها و مواد تولید فنر دارید ، می توانید از مشاورین ما بپرسید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی تک فنر با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره های تماس :
۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱
۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

خرید  و فروش انواع فنر در فروشگاه اینترنتی تک فنر

ساخت فنر

فنر تسمه ای و حلزونی ، فنر فشاری ، فروش فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، فنر صنعتی ، فنر شاخکی ، کاربرد فنر ، Spring application ، تولید و ساخت فنر ، سازنده فنر ، تولید کننده فنر ، تولیدی فنر ، ساخت فنر ،گروه تولیدی تک فنر. تولید فنر. فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار . فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد.

تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی.فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو . واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای ، فنرسازی در تهران. فنر تهران تولید فنر کششی ، تولیدی فنر ساخت فنر ، فروش فنر فنر فرم دار فروش فنر استند سیگار .

فنرها ، فنرسازی ، تولید فنر ، ساخت فنر ، تولید کننده فنر.

انواع فنر ، تولید کننده انواع فنرهای فولادی ، استیل و تسمه ای ، با دستگاه تمام اتوماتیک و CNC ، سازنده انواع واشر ، تولیدی فنر ، تولیدی فنر در تهران . تولیدی فنرهای فولادی ، فنرهای فولادی . سازنده  واشر در تهران ، تولیدی انواع واشر . فنرهای پیچشی ، فنرهای کششی ، فنر های فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر کاسه نمد . فنرسازی خرید تسمه استیل ، تسمه فنری ، تسمه فلزی فنری ، فروش فنر فشاری ، فنر صنعتی ، ساخت فنر ، فنر سوپاپ .

تولید فنر فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنرسازی ، انواع فنر صنعتی  .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید. همچنین به سوالات شما هم در خصوص انواع فنر  پاسخ داده می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *