فنر کششی, فنر ها

آشنایی با فنر کششی و موارد کاربرد آن

قیمت فنر کششی

آشنایی با فنر کششی

یکی دیگر از انواع فنرها، فنر کششی است. امروزه در صنایع مختلف ازاین نوع فنر استفاده های زیادی می شود. عملکردشان بدین گونه است که، از هر دو سرخود قابلیت اتصال به اجسام یا قطعات را دارند. و می توانند به قطعات متّصل شوند.

هنگامی که قطعات شروع به جدا شدن از همدیگر یا جسم خاصّی را دارند.فنر کششی وظیفه خود را انجام داده. و در این راستا برعکس عمل نموده و آنها را به سمت یکدیگر می راند.

این نوع فنر از نظر میزان کاربرد تقریباً با فنر فشاری برابری می کند. اما با فنر حلزونی قابل مقایسه نیست.

انواع فنر کششی در صنعت

فنرهای کششی دارای انواع مختلفی هستند، که نوع آنها بستگی به قلابهای فنر دارد. و به صورت کلی به سه دسته تقسیم میشوند:

۱.فنر قلاب دار.

۲.فنر شاخک دار.

۳.فنر کونیک (کله قندی).

فنر کشش

موارد کاربرد فنر کششی

امروزه فنر کششی نیز همانند فنر فشاری و فنر شاخکی  در اکثرصنایع کاربرد فراوان دارد. که موارد کاربرد فنر فشاری عبارتند از:

  • صنعت خودروسازی.
  • ساخت دستگاههای صنعت نساجی.
  • تولید لوازم خانگی.
  • ساخت دستگاههای کاردرمانی و اپتومتری.
  • روی هم کردن قطعات در مهندسی پزشکی.

تا اینجا با فنر کششی، عملکرد آن و انواع فنر کششی آشنا شدید.

حال قصد داریم تا درباره ی برخی موارد دیگر مصرف فنر کششی در جاهای دیگر اطلاعات مختصر اما مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

موارد مختلف استفاده از فنر کششی

استفاده در ورزش (فنرهای کششی مخصوص ورزش):

فنرهای ورزشی یا به عبارتی فنرهای تقویتی از جمله تجهیزات مفیدی هستند. که ورزشکاران می توانند با به همراه داشتن آنها به برنامه های تمرینی بدن سازی خود در هر مکانی بپردازند. هدف از تولید این فنرها در فنر سازی راحتی علاقه مندان به ورزش است. بدین معنی که می توان در همه جا از این فنرها استفاده نمود. و بخاطر فضای کمی که میگیرند به آسانی قابل اجرا می باشند. و همچنین به راحتی در یک کیف جا می شوند، که در هر زمان و مکانی قابل استفاده هستند.

از فواید عمومی فنر بدن سازی، میتوان به تمرینات همزمان با استقامت و قدرت که تعادل زیادی را در ورزشکاران ایجاد می نماید، اشاره کرد. همچنین کمک به سیستم قلبی و عروقی و تقویت گروه های عضلانی خاص باعث می گردد، تا بافت های ارتباطی بین استخوان ها و عضلات که اکثرا در ورزشکاران ضعیف می باشد نیز تقویت شوند.

فنر کششی ورزشی

از انواع فنرهای ورزشی کششی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فنر بدنسازی قفسه سینه.
  • فنر شکم ساده ای دراز نشست.
  • فنر سه کاره کششی (فنر شکم، فنر سینه، فنر مچ).

استفاده در پزشکی(فنر فیزیوتراپی):

فنر فیزیوتراپی برای فیزیوتراپی و کاردرمانی استفاده می ‌شود. این فنر دو نوع قوی و ضعیف دارد که از هر کدام برای مقاصدی استفاده می ‌شود. فنر ضعیف برای تقویت دست و  فنر قوی برای تقویت پا کاربرد دارد. همچنین این روزها ورزش های مدرن و کششی مانند: ایروبیک، پیلاتس و تی آر ایکس رایج شده است. که البته فواید بسیاری دارد؛ از جمله مزیت های این تمرینات می توان به آمادگی جسمانی بدن اشاره نمود. که باعث افزایش سطح قدرتی و استقامتی خواهد شد.

کش نرمش و فنر از جمله تجهیزات ورزشی است، که میتواند به ورزش های مدرن و کششی کمک کند. کش نرمش و فنر مدل های متنوعی دارد. که برخی دارای دسته در دو طرف هستند. و می توان از آن ها برای اجرای تمرینات بالا تنه و یا حتی در پایین تنه با اتصال به پا استفاده نمود. نکته ی مهم این است که برخی از انواع کش نرمش و فنر نیز در زمینه پزشکی بسیار کاربرد دارد. و در مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی، در جهت افزایش قدرت و استقامت نواحی تضعیف شده بسیار کارایی دارند.

گروه فنرسازی تک فنر با سالها تجربه و دقت در تولید محصولات فنری سبب شده است شرکت از نظر کیفیت در قله های کیفی باشد. و با جلب اعتماد مشتریان توانسته خدمات خود را گسترده تر نماید. و به بازار هدف خود در صنایع لوازم خانگی، خودروسازی ، تسلیحات کشاورزی و برق و حتی در بخشهای پزشکی و ورزشی دست یابد.. کارکنان متعهد گروه تک فنر همواره با رعایت اصول اخلاقی و در نظر گرفتن رضایت مشتری سعی در برآورده کردن خطوط مشی تعیین شده داشته اند. چرا که باور دارند با جلب رضایت سهامداران و مشتریان امید بهتری می توان به آینده ی شرکت داشت.

شما بزرگواران می توانید برای ارتباط با گروه فنرسازی تک فنر از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:

تلفن تماس :

۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷
ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

فروشگاه اینترنتی گروه تولیدی تک فنر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *