فنر ها

آشنایی با دستگاه های فنر سازی و انواع آن

ماشین آلات ساخت فنر

آشنایی با دستگاه های فنر سازی

میتوان گفت که فنر کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد . و برای پاسخگویی به نیازهای صنعتی نیاز به ساخت فنر به صورت عمده در تعداد بالا است. حال برای این کار از دستگاه های مخصوص تولید فنر استفاده می کنند. که قادر به ساخت انواع فنر در اندازه ها و مدل های مختلف و تعداد بالا در سریع ترین زمان می باشند. فرآیند ساخت فنرها با ماشین آلات مکانیکی برای فنر سازی توسط سیم پیچ کردن فلز یا خم کردن و تغییر شکل دادن سیم برای ساخت فنر انجام می شود. در این مطلب سعی ما بر آن است که اطلاعاتی درباره ی تولید کنندگان فنر و اینکه از چه ماشین آلاتی برای ساختن فنرها در اختیار شما قرار دهیم. این مطلب مهم و مفید را از دست ندهید.

تولید فنر با دستگاه سیم پیچ

دستگاه سیم پیچ یا دستگاه فنر سازی کویل یک دستگاه مخصوص ساخت فنر است. که در فنرسازی، برای تولید فنرهای فشاری در سایزها و اندازه های مختلف استفاده می شود. در این دستگاه ابتدا مواد اولیه که سیم های ضخیم است. بین چند غلطک قرار میگیرد. سیم در یک نقطه به دستگاه متصل می شود. پس از روشن شدن دستگاه غلطک ها شروع به چرخش می کنند. و سیم را به عقب کشیده و به شکل فنر در می آورد. مدل های پیشرفته دستگاه کویل به صورت cnc است. که قابلیت طراحی و برنامه نویسی برای ساخت دقیق فنر های فشاری است.

 

ساخت فنر با دستگاه فرمینگ یا شکل دهنده

این دستگاه بر روی خود چند ابزار اسلایدینگ قدرتمند برای شکل دادن و حالت دادن به سیم ها دارد. ابتدا سیم ها که معمولا از جنس استیل، برنز و برخی فلز های دیگر است. دستگاه شکل دهنده بیشتر برای ساخت فنر فرمینگ استفاده می شود. با این دستگاه می توان فنر با اشکال مختلف را ساخت. این امر به این دلیل است که سیم را می توان از هر جهت خم کر، در صورت لزوم برش داد، سیم پیچ کرد و زاویه داد.  تا اشکال خاصی ایجاد کند. شکل و ابعاد فنر در دستگاه برنامه ریزی می شود. و آماده ساخت فنر می شود. سیم به دور یک قرقره پیچیده شده وارد دستگاه می شود. و پس از شکل دادن سیم بریده می شود. و با ادامه سیم ساخت فنر دوباره آغاز می شود.

دستگاه های مختلف موجود در فنرسازی ها اشکال مختلفی از فنر با خروجی های متفاوت تولید می کنند. بنابرین با توجه به نوع فنر باید دستگاه مناسب برای آن انتخاب شود.

فنر سازی تک فنر

فنر سازی با دستگاه خم کننده

دستگاه خم کننده سیم یکی از دستگاه های پر کاربرد در صنعت است. که برای خم کردن سیم در ضخامت های مختلف به کار می رود. یکی از اصلی ترین کاربرد های این دستگاه برای ساخت فنر است. سیم با ضخامت های مختلف وارد دستگاه می شود. و دستگاه با سرعت زیاد سیم را در جهت های مختلف خم می کند. تا فنر مورد نظر را بسازد. فنرهای فرمینگ از خم شدن سیم ساخته می شوند. و با دستگاه خم کننده دقیق تر و مقاومتر ساخته می شوند. از ویژگی های این دستگاه قابلیت برنامه دادن در طرح های مختلف و ساخت فنرهای پیچشی،چرخشی، فرمینگ و فنر های خاص است.

دستگاه های ساخت فنر

 

پیشنهاد مطالعه مقاله  ” فنر سازی در ایران”  از سایت گروه صنعتی تک فنر.

جهت دریافت قیمت محصولات و سفارش انواع فنر با گروه فنر سازی تک فنر از طریق را های ارتباطی زیر اقدام بفرمایید.

۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

فروشگاه اینترنتی تک فنر

گروه تولیدی تک فنر، تولید فنر، فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار ، فنر فرمدار ، فنر فشاری ، فنر کششی ، تسمه استیل ،فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی، فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری ،  فنر دوقلو ، واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *