فنر فشاری, فنر ها

فنر فشاری (Compression SPRINGS)

فنر فشاری وسیله‌ای است که می‌تواند به عنوان عضوی ارتجاعی یا انعطاف‌پذیر نیز تعریف شود. که عملکرد اصلی آن انحراف در اثر بار است. و با برداشتن بار شکل اصلی خود را بازیابی می‌کند.

این فنر همچنین برای ذخیره انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از زمانی که فنرها اعمال نیرو یا گشتاور را کنترل کردند. و این خصوصیت به توانایی ذخیره و آزادسازی انرژی آنها اضافه شد، فنر فشاری در گستره وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار گرفتند.

این نوع فنر، فنر مارپیچ کویل باز هستند. یک سیم پیچ مارپیچ توسط نیرو فشار داده می‌شود. این فنر در برابر نیروهای فشاری مقاومت می‌کند. همچنین در برابر نیروهای فشاری خطی، مقاومت نشان می‌دهد. ۴ نوع مختلف برای انتهای فنر فشاری وجود دارد که بسته به آن ممکن است آخرین سیم پیچ انتهای فنر در طی فشار فعال نشود.

گروه تولیدی تک فنر، تولید فنر، فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار ، فنر فرمدار ، فنر کششی ، تسمه استیل ،فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی، فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ،  فنر دوقلو ، واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی .

اشکال مختلف فنر فشاری(Compression SPRINGS)

فنر فشاری از متداول‌ترین فنرها هستند. و می‌توانند در چندین صنعت مختلف مورد استفاده قرار گیرند. اکثر فنرهای فشاری به شکل استوانه‌ای و خطی هستند، اما انواع دیگری از این فنر وجود دارد. در اینجا چند نمونه از این نوع فنرها آورده شده است:(مخروطی شکل، بشکه‌ای شکل، ساعت شنی و  پیچشی). طراحی را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که طیف وسیعی از الزامات مربوط به ویژگی فنر فشاری را برآورده کند.

فنر فشاری تک فنرCompression spring

ساختار فنرفشاری(Compression spring)

فنر فشاری غالبا از یک سیم بسیار بزرگتر ساخته می‌شوند. و به اندازه همتایان کششی خود دچار آسیب نمی‌شوند. درجات مواد مصرف شده در فنر فشاری، کل دامنه از فولاد طبیعی فنر گرفته تا آلیاژهای نیکل، آلیاژهای تیتانیوم و آلیاژهای مس را پوشش می‌دهد.

فنرفشاری چگونه عمل میکند (Compression spring)

فنر فشاری هنگامی که در یک حالت کشیده قرار داشته باشد، در حال استراحت اس.ت و برای مقاومت در برابر نیروی فشاری طراحی شده است.از این نوع فنر برای کار با بار فشاری طراحی شده است، بنابراین با وارد شدن نیرو به آن، فنر کوتاهتر می‌شود.

به طور کلی، فنرفشاری، یا بر روی یک میله یا در داخل یک سوراخ قرار می‌گیرد. وقتی میله را روی این فنر قرار می‌دهید، آن را کوتاهتر می‌کنید. فنر به سمت عقب، بر خلاف جهت میله فشار وارد می‌کند و سعی می‌کند به طول اصلی خود برگردد. فنر فشاری، مقاومت در برابر نیروهای فشاری را ارائه می‌دهد و در واقع یکی از کارآمدترین دستگاه.‌های ذخیره انرژِی موجود است.

ساخت فنر فشاری(Compression spring)

هنگامی که نوبت به ساخت و استفاده از فنر فشاری می‌رسد، درک اصطلاحات قدرت و تنش مهم است. هر یک از اینها طول عمر فنر را تعیین می‌کند. برای این منظور، از ابعاد این فنر و الزامات تحمل بار و همچنین انحراف آن، برای تعیین تنش فنر استفاده می‌شود.

با توجه به فشرده شدن فنرفشاری، سطح سیم پیچ در معرض فشار، تحت تاثیر تنش بیشتر قرار می‌گیرد. با این حال، هنگامی که فنر فشاری، شروع به انحراف می‌کند. باقیمانده فنر تنش بیشتری را به نام طیف تنش عملیاتی تحمل می‌کند.

کاربرد فنر فشاری(Compression spring)

فنر فشاری در بسیار از محصولات و ماشین‌آلات مختلف از جمله، تشک، ساعت و تلفن همراه یافت می‌شوند. ما در زندگی روزانه از فنر فشاری، استفاده می‌کنیم. برخی از دیگر اجزایی که از انواع فنرهای فشاری استفاده می‌کنند. شامل: شیرآلات، قفل درب‌ها، راه آهن، سوئیچ‌های الکتریکی، پرس‌های بزرگ مهر زنی، دستگاه‌های پزشکی، وسایل الکترونیکی، دستگاه‌های اندازه‌گیری حساس و خودکارها هستند.

کاربرد فنر فشاری

مصارف فنر فشاری(Compression spring)

فنر فشاری کاربرد بسیار زیادی در انواع دستگاه های صنعتی و ماشین آلات دارد. در خودرو سازی و بسیاری از لوازم خانگی دارد از فنر فشاری، بسیار زیاد استفاده میشود . با توجه به متفاوت بودن موارد استفاده فنرهای فشاری، شکل های متفاوتی از تولید این فنر وجود دارد. که کارایی بهتری در وسایل مختلف داشته باشد. تقسیم بندی این فنر بر اساس نوع ساخت و شکل آن ها انجام می شود.

استفاده از فنر فشاری در قفل درب ها

از موارد بسیار پرکاربرد استفاده از فنرهای فشاری قفل درب است . قرار دادن این فنر در قفل باعث می شود قفط یک نوع کلید مخصوص درب را باز کند. فنر فشاری، یک قطعه ضروری در فنر سازی برای قفل درب است. و بدون فنر نمیتوان درب را قفل کرد. از قرن ۱۸ میلادی از فنر فشاری برای قفل درب ها استفاده می شده است و هم اکنون نیز کاربرد خود را دارد.

سفارش ساخت فنر فشاری(TORSION SPRINGS)

ما در فنرسازی تک فنر می‌دانیم که فنر فشاری با کیفیت، با رعایت استاندارد و مشخصات چقدر اهمیت دارند. فنر سازی تک فنر بر اساس نیاز مشتری انواع فنر را تولید می‌کند.

ما به شما کمک می‌کنیم تا عملکرد فنر  را مهندسی کنید. هزینه و وقت خود را صرفه‌جویی کنید. بنابراین ما مشتری را قادر می‌سازیم تا روی تجارت اصلی تمرکز کند. شما می‌توانیدانواع فنر مورد نظر خود را از طریق سایت فروشگاهی گروه تولیدی تک فنر  سفارش دهید.

جهت دریافت قیمت محصولات و سفارش انواع فنر با گروه فنر سازی تک فنر از طریق را های ارتباطی زیر اقدام بفرمایید.

۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

فروشگاه اینترنتی تک فنر

گروه تولیدی تک فنر، تولید فنر، فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار ، فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، تسمه استیل ،فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی، فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو ، واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی .

 

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *