تولید فنر, فنر ها

فنرسازی در تهران | درک فرایند تولید فنر

درک فرایند تولید فنر

فنرسازی در تهران

در این مقاله قصد داریم به بیان توضیحاتی برای درک فرآیند تولید فنر بپردازیم .

فنرها اشیا الاستیکی هستند که انرژی مکانیکی حیاتی برای کارکرد دستگاهها ، تجهیزات و ماشین آلات بی شماری را که در هر خانه ، اداره و صنعت در سراسر جهان یافت می شود ، ذخیره می کنند.

در این راستا ، تولید فنر در تولید کالاها در سراسر جهان نقش اساسی دارد. این فرآیند اجزای اساسی برای تولید محصولاتی را که مکانیکی هستند فراهم می کند.

انواع مختلفی از فنرها وجود دارد که متداول ترین آنها شامل سیم پیچیده به شکل مارپیچ یا سیم پیچ است. اینها فنرهای فشرده سازی ، فنرهای کششی و فنرهای پیچشی هستند. که در انواع برنامه ها و محصولات از هر اندازه و شکل قابل تصوری یافت می شوند.

فرآیند تولید فنر

فنرسازی در تهران

اگرچه فنرهای کلاف دار با مواد مختلفی از آلیاژهای مختلف تا پلاستیک ساخته می شوند ، اما بیشتر آنها از فولاد سخت شده فنر تولید می شوند. سخت شدن را می توان قبل از تشکیل فنر یا پس از تشکیل ، با سیم سرد یا گرم کرد. سازه فنر سیم سرد از مواد نازک تر استفاده می شود.  در حالی که تشکیل سیم گرم شده ، که برای شکل گیری ،نیاز به انعطاف پذیری بیشتری دارد ، از مواد ضخیم تر استفاده می شود.

فنرهای کلاف دار متمایز که فنرهای فشاری ، فنرهای کششی و فنرهای پیچشی را تولید می کنند. از سیم یا میله ای ساخته می شوند که به شکل مارپیچ شکل می گیرند. بسته به میزان دوام سیم ها را می توان توسط ماشین آلات روی یک تراش سیم پیچ کرد.

در تولید فنر در مقیاس بزرگ از کویلر فنری یا کویلر فنری CNC استفاده می کنند. تا نیازهای تولید با حجم بالا را برآورده کنند.

کویلرهای فنری CNC ماشین آلات کارآمد فنر سازی هستند. که سیم فنری را به سیم پیچ در می آورند. ماشین آلات را می توان به گونه ای تنظیم کرد که کشش سیم پیچ ، طول و تعداد آن تغییر کند. و برنامه ریزی شود تا فنرهای فشرده سازی ، فنرهای کششی یا فنرهای پیچشی تشکیل شود.

فنرسازی تک فنر

فنر سازی در تهران

سیم پیچ فنر سیم را به مجموعه ای از غلتک ها تغذیه می کند. که سیم فنر را از طریق راهنماهای سیم می کشد. تا با یک نقطه سیم پیچ تماس پیدا کند.
در آنجا ، سیم به سرعت به دور یک استوانه می چرخد. عمل چرخش سریع سیم را وادار می کند. تا به شکل مارپیچ پیچیده سازگار شود. پس از تشکیل شکل مارپیچ ، سیم پیچ فنر ، فنر را بیرون می زند و روند را تکرار می کند. تا سفارش تحقق یابد.
به دنبال سیم پیچ و سخت شدن ، مواد فنر توسط دستگاه تقویت شده برای جلوگیری از ترک خوردگی فلز ، کاور می شوند.

پس فنرها باید بر روی مشخصات تنظیم شوند. تا عملکرد آنها به گونه ای باشد که طراحی شده و از پایداری در حین استفاده اطمینان حاصل کنند.

مرحله آخر پردازش شامل پوشش دادن مواد فنر از طریق روی یا کروم ، یا چسب های مایع مانند لاستیک است.
با استفاده از فن آوری های سیم پیچ امروزی و فراوانی مواد فنر ، تشکیل سیم سفارشی می تواند چالش برانگیزترین نیازهای برنامه را برآورده کند. فنر های سفارشی ، همانطور که از نام آن پیداست ، برای پاسخگویی به برنامه های سفارشی طراحی شده اند. که نمی توانند با خواص موجود درفنر های تولید شده استاندارد برآورده شوند.

فروش فنر تهران

فنرهای سفارشی در ابعاد و مشخصات فیزیکی خاصی با ویژگی های مکانیکی لازم مانند مقاومت کششی ، کشش ، شکل پذیری ، سختی پذیری ، انعطاف پذیری و .. طراحی شده است.

فنرهای سفارشی را می توان برای حفظ خواص مقاومت در برابر خوردگی در برابر مواد شیمیایی ، رطوبت یا رطوبت بالا و برای کاربردهایی که باید در دامنه های با درجه حرارت بالا یا شرایط سخت محیطی کار کنند ، تولید کرد.
انتخاب ماده صحیح در تشکیل سیم برای فنرهای سفارشی مهم است. آلیاژهای فولادی متداول ترین مواد فنری هستند. این شامل آلیاژهایی مانند سیم موسیقی با کربن بالا (برای سیم های گیتار استفاده می شود ، به عنوان مثال) ، روغن کم مزاج ، کربن سیلیکون ، وانادیوم کروم و فولاد ضد زنگ.

برای کاربردهای سفارشی نیز از فلزاتی مانند آلیاژ مس بریلیم ، برنز فسفر و تیتانیوم استفاده می شود. مواد سرامیکی برای کاربردهای دمای بالا همچنین برای فنرهای کویل دار و همچنین مواد کامپوزیت اورتان و الیاف شیشه استفاده می شود.
یک تولید کننده فنر صنعتی نه تنها نقش مهمی در اقتصاد امروز دارد ، بلکه برای عملکرد صحیح دستگاهها و محصولات مکانیکی متعدد حیاتی است. روند تولید فنر صنعتی امکان انعطاف پذیری طراحی و عملکرد فنر ، چه برای کاربردهای پیشرفته تجاری یا صنعتی سنگین و چه برای محصولات عادی روزمره را فراهم می کند.

۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

فروشگاه اینترنتی تک فنر

گروه تولیدی تک فنر، تولید فنر، فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار ، فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، تسمه استیل ،فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی، فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو ، واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای ، فنرسازی در تهران ، فنر تهران .

 

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *