تولید فنر, فنر ها

فرآیند تولید فنر و روش های ساخت فنر

فرایند تولید فنر

فرآیند تولید فنر و روش های ساخت فنر

تک فنر  یک تیم با تجربه و متخصص در تولید فنر می باشد. و اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد فنرسازی و ساخت فنر کسب کنید با ما همراه باشید.

فنرسازی از حوزه های مهم در صنعت فلزات به شمار می رود. فنر یکی از پرکاربرترین قطعات صنعتی برای تولید بسیاری از وسایل است. و در اکثر کارخانه ها استفاده می شود. نیاز بالا به فنر برای صنایع، اهمیت تولید فنر و ظرفیت بازار را افزایش داده است. از این رو ساخت فنر در فنرسازی ها باید به ظرفیت بالا انجام شود تا نیاز صنایع را بر طرف کند.

تولیدی فنر یک کار تخصصی است که نیاز به تکنولوژی و دستگاه های مخصوص دارد. تا بتواند انواع فنرها برای کاربرد های مختلف را تولید کند. شرکت تک فنر با داشتن تکنولوژی جدید در تولید فنر، امکانات و ابزار های ساخت فنر را دارد. و از تکونولوژی جدید استفاده می کند. در ادامه مطلب فرایند تولیدی فنر و روش های آن را توضیح می دهیم.

فرآیند تولید فنر

فنرسازی

فنر از فولاد با کیفیت بالا تولید می شود. کارخانه های مختلف فولاد در سراسر جهان وجود دارد. اما تنها تعداد معدودی به اندازه کافی متخصص هستند. تا بتوانند از فولاد با کیفیت بالا و مورد نیاز فنرهای مدرن با سطح کیفیت بالا تولید کنند.

بسته به نوع طراحی فنر، از سیم گرم شده یا سیم آنیل (بدون سیم) برای ساخت فنر استفاده می شود.

در صورت استفاده از سیم گرم شده ، تمام فنرها پس از فرآیند سیم کشی به طور مستقیم استفاده می شوند. فنرهای تولید شده از سیم آنیل پس از عملیات سیم کشی سخت شده و دما گرفته می شوند. تا استحکام بالایی را کسب کنند. در هر دو حالت فولاد از مشخصات کیفی فنر برخوردار است.

سیم در شکل گیری فنر در دستگاه های اتوماتیک سیم پیچ اتوماتیک کنترل شده به شکل سرد است.

در مقایسه با سیم پیچ گرم که معمولاً برای هر طراحی به ابزار مخصوص احتیاج دارد. کویل سرد انعطاف پذیری خوبی را می دهد. تا بتواند به راحتی قطرهای فنر ، پیچش و تعداد سیم پیچ را تغییر دهد.

فرآیند تولید فنر

حرارت درمانی

در حین سرد شدن، حرارت منفی داخلی به ماده فنر وارد می شوند. و با استفاده از روشهای گرمازدایی ، به دنبال فرآیندهای سخت شدن و خنک شدن انجام می شود.

سنگ زنی

پس از عملیات حرارتی ، معرفی و کنترل سطح تنش های پسماند مثبت در مواد بسیار مهم است. این کار از طریق عملیات لایه برداری و پیش تعیین کننده حاصل می شود.

عملیات از پیش تعیین شده یا خراش دادن شامل فشرده سازی برای تحقق فشارهای پسماند مثبت است.

تولید فنر با استفاده از روش محافظت گالوانیک از فسفات روی قبل از رنگ آمیزی ، از خوردگی محافظت می شوند. این روش به طور موثری از فولاد در برابر خوردگی محافظت می کند حتی اگر نقصی در لایه رنگ رخ دهد.

بعضی اوقات، حتی تولید کنندگان تخصص صحیح برای تولید فنر را ندارند . بنابراین فنرسازی باید در مراکز معتبر انجام شود.

فرآیند تولید فنر

تولید فنر

برای باد کردن فنر باید از مواد مناسب استفاده کنید. یک ماده ایده آل برای فنرسازی دارای انعطاف پذیری برای تحت فشار قرار گرفتن است. به این معنی که این ماده قادر به ذخیره مقدار زیادی از انرژی بالقوه اگرچه تغییر شکل الاستیک است. سیم ریخته گری و سیم ایمنی برای ساخت فنرها مناسب نیستند. زیرا از مقاومت کافی در برابر محصول برخوردار نیستند. در نتیجه ، ناحیه زیر منحنی فشار نسبتاً کمی دارد و سیم به جای الاستیک تغییر شکل می دهد.

سیم اصلی برای ساختن فنرها سیم کشیده شده ۱۰۸۰ است که به “سیم موسیقی” نیز معروف است. در هر ASTM A228 تولید می شود. دارای مقاومت کششی نهایی ۳۰۰۰۰۰ PSI تا ۴۰۰۰۰۰ PSI ، حدود هفت برابر مقاومت کششی سیم معمولی است.

روش های تولید فنر

تکنولوژی و دستگاه های مختلفی برای ساخت فنر وجود دارند. که به روش های مختلف برای تولید و ساخت فنر استفاده می شوند. با توجه به اینکه فنرها انواع مختلفی دارند، روش های ساخت آن ها نیز متفاوت است. و نیاز به دستگاه های مخصوص دارند. از روش های مختلف فنرسازی می توان به ساخت فنر با دستگاه سیم پیچ، تولید فنر با دستگاه خم کننده، روش های حرارتی و سایر روش ها اشاره کرد. در ادامه این روش ها را بیشتر توضیح می دهیم.

فرآیند تولید فنر

تولیدی فنر با دستگاه سیم پیچ

دستگاه سیم پیچ یا دستگاه فنرسازی کویل یک دستگاه مخصوص ساخت فنر است. که در فنرسازی، برای تولید فنرهای فشاری در سایزها و اندازه های مختلف استفاده می شود. در این دستگاه ابتدا مواد اولیه که سیم های ضخیم است، بین چند غلطک قرار می گیرد. سیم در یک نقطه به دستگاه متصل می شود. پس از روشن شدن دستگاه غلطک ها شروع ب چرخش می کنند. و سیم را به عقب کشیده و به شکل فنر در می آورد. مدل های پیشرفته دستگاه کویل به صورت cnc است. که قابلیت طراحی و برنامه نویسی برای ساخت دقیق فنر های فشاری است.

ساخت فنر با دستگاه فرمینگ یا شکل دهنده

این دستگاه بر روی خود چند ابزار اسلایدینگ قدرتمند برای شکل دادن و حالت دادن به سیم ها دارد. ابتدا سیم ها که معمولا از جنس استیل، برنز و برخی فلز های دیگر است. دستگاه شکل دهنده بیشتر برای ساخت فنر فرمینگ استفاده می شود. با این دستگاه می توان فنر با اشکال مختلف را ساخت.

این امر به این دلیل است که سیم را می توان از هر جهت خم کرد، در صورت لزوم برش داد، سیم پیچ کرد و زاویه داد  تا اشکال خاصی ایجاد کند. شکل و ابعاد فنر در دستگاه برنامه ریزی می شود و آماده ساخت فنر می شود. سیم به دور یک قرقره پیچیده شده وارد دستگاه می شود. و پس از شکاف دادن سیم بریده می شود. و با ادامه سیم ساخت فنر دوباره آغاز می شود.

دستگاه های مختلف موجود در فنرسازی ها اشکال مختلفی از فنر با خروجی های متفاوت تولید می کنند. بنابرین با توجه به نوع فنر باید دستگاه مناسب برای آن انتخاب شود.

فنرسازی با دستگاه خم کننده

دستگاه خم کننده سیم یکی از دستگاه های پر کاربرد در صنعت است. که برای خم کردن سیم در ضخامت های مختلف به کار می رود. یکی از اصلی ترن کاربرد های این دستگاه برای ساخت فنر است. سیم با ضخامت های مختلف وارد دستگاه می شود. و دستگاه با سرعت زیاد سیم را در جهت های مختلف خم می کند. تا فنر مورد نظر را بسازد. فنرهای فرمینگ از خم شدن سیم ساخته می شوند. و با دستگاه خم کننده دقیق تر و مقاومتر ساخته می شوند. از ویژگی های این دستگاه قابلیت برنامه دادن در طرح های مختلف و ساخت فنرهای پیچشی،چرخشی، فرمینگ و فنر های خاص است.

فرآیند تولید فنر

ساخت فنر

برای شروع سیم پیچ ، سوراخی را در مندرال چند هزارم قطر بزرگتر از سیم حفاری می شود. این سوراخ لازم نیست که دقیق باشد. سپس ، قلاب در سیم خم می شود و آن را داخل سوراخ می کنیم.

سیم پیچ با کار کردن دستگاه به صورت معکوس و اعمال چند بسته بندی در قسمت بغل شروع می شود.

در آخر ، فنر را گشاد کنید. از مراقبت های لازم در اینجا استفاده کنید ، سیم باید تحت فشار زیادی قرار داشته باشد. و انرژی کمی ذخیره شده دارد.

سیم پیچ های اضافی را قطع کرده. و در صورت لزوم با کشیدن باز یا خرد کردن آن ، فنر نهایی را تنظیم کنید. اکنون ، ساخت فنر تمام شده است.

فنرسازی چه با روبات باشد. یا کارگران کارخانه ای مونتاژ را انجام دهند ، دیدن این موارد کاملاً متداول است. به عنوان مثال ، کارگران حتی از ابزارهای قدرت هوشمند نیز برای کمک به آنها برای تکمیل کار فنرسازی برخوردار هستند.

انواع مواد در تولید فنر

اصطلاح “فنرسازی” طیف گسترده ای از امکانات را در بر می گیرد. مهندسان ساخت فنر در انتخاب مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین مواد برای برنامه خود به شما کمک می کنند.

طرح های خود را به سیم دوار محدود نکنید. ما سیم های مربعی ، مسطح ، مستطیل شکل داریم. سیم با لبه معمولی و همچنین لبه گرد و لبه مربع موجود است. مواد اولیه استاندارد سیم لخت است. اما روکش های موجودی شامل روی ، کادمیوم ، قلع ، نیکل ، مس ، گالوانیزه و نقره است.

مهندسین فنرسازی دارای موجودی گسترده ای از مواد موجودی و یا به راحتی در دسترس است. برخی از آلیاژهای خاص یا قطر سیم ممکن است موارد خاص با سرب باشد ، بنابراین سفارش خود را اکنون قرار دهید.

فرآیند تولید فنر

از چه موادی برای تولیدی فنر استفاده می شود؟

پاسخ مشخص است که آلیاژهای فولادی رایج ترین ماده مورد استفاده در ساخت فنر است. با این حال ، طیف وسیعی از مواد و انواع آلیاژهای فولادی قابل استفاده هستند:

فولاد کم آلیاژ

فولاد با فرم سرد

فولاد سخت شده

فولاد ضد زنگ

آلیاژ مس و تیتانیوم

در ساخت فنر، استفاده از مواد با کیفیت بالا بهترین راه برای تولید محصول نهایی است. که کاملاً قابل اطمینان باشد. فنرهای با کیفیت ما نتیجه کارمندان با استعداد ، ماشین های برش و مواد پایه ای باکیفیت است. در این مقاله به طور اختصاصی در مورد مواد در ساخت فنر صحبت می کنیم و چرا آنها برای روند ما اهمیت دارند.

فرآیند تولید فنر

فولاد کم آلیاژ

فولادهای آلیاژی کم فلزات آهنی هستند که اغلب از جهات مختلف برتر از فولادهای کربن محسوب می شوند ، هر چند که همیشه به کاربرد مورد نظر بستگی دارد. فولادهای آلیاژی کم با افزودن عناصر دیگر مانند نیکل یا مولیبدن ایجاد می شوند.

فولادهای کم آلیاژ دارای مزایای خاص مختلفی هستند که باعث می شود آنها برای انواع خاصی از فنرها مناسب باشند. برخی از مزایای استفاده از فولادهای خفیف این است که آنها دارای خواص درجه حرارت بسیار بالا مانند مقاومت در برابر فشار بالا هستند ، به این معنی که می تواند تحت فشار محوری دوام بیشتری داشته باشد که برای فنرها بسیار مهم است. این امر از طریق افزودن کروم ، مولیبدن یا نیکل حاصل می شود ، که همچنین برای بهبود مقاومت خزش مستند شده است.

فولاد سرد

قطعات و محصولات فولادی سرد به دلیل داشتن استحکام کششی بیشتر و تحمل تنش و دما به خوبی شناخته شده اند – البته به این ترتیب سطح آن نیز ذکر نشده است. فولاد سرد نوعی ماده سخت شده است که بر ساختار کریستالی اساسی مواد تأثیر می گذارد و خاصیت آن را تغییر می دهد. تولید کنندگان با استعداد بهاری تکنیک های مختلفی را برای ایجاد فنرها و فرم های سیم با کیفیت و قابلیت های مختلف برای کاربردهای مختلف به کار می گیرند.

فولاد سخت شده

سخت شدن فولاد برای ساختن مواد با استحکام بیشتر و مقاومت در برابر فشار بسیار مهم است. سخت شدن روشی است که از طریق آن فولادها برای تصفیه حرارت ارائه می شوند. فولاد سخت به ندرت نیاز به عملیات حرارتی بیشتر دارد.

فرآیند تولید فنر

استیل ضد زنگ

فولادهای ضد زنگ با افزایش مقدار کروم در فولاد به حداقل ۱۰٪ اما معمولاً نزدیک به ۱۷٪ ایجاد می شوند. فولادهای ضد زنگ نیز حدود ۷ درصد نیکل ، مقداری منیزیم و حتی کربن را در خود جای داده اند. بالاترین کیفیت فولاد فنر ضد زنگ استحکام عملکرد فوق العاده آن است.

فولاد ضدزنگ در طیف وسیعی از کاربردها از قبیل واشر ، گیره قفل ، آنتن و البته فنر استفاده می شود. در بسیاری از کاربردهای استیل ضد زنگ برای ساخت فنر بسیار مهم است که این فولاد دارای خاصیت هایی باشد که از خوردگی محافظت می کند.

غلظت بالای کروم در این فولاد همان چیزی است که محافظت در برابر اکسیداسیون و همچنین محافظت در برابر برخی از اسیدهای آلی است. از طرف دیگر نیکل مورد استفاده در این فلز از کاهش جو و اسیدهایی مانند فسفر محافظت می کند.

این فولاد سخت برای کاربردهایی که باید در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کنند نیز مناسب است. نمی توان آن را زیر ۱۷۰۰ درجه فارنهایت گرم کرد و توصیه می شود که در دمای ۲۱۰۰ درجه فارنهایت کار کنید تا موفقیت آمیز انجام شود. این نتایج باعث می شود که اکثر اشکال استیل ضد زنگ از طریق تکنیک های کار سرد ایجاد شده باشد.

فرآیند تولید فنر

آلیاژ مس و تیتانیوم

اگرچه فولاد و آلیاژهای مختلف آن تقاضای زیادی دارند ، اما ما با آلیاژهای مس و تیتانیوم نیز کار می کنیم. آلیاژهای تیتانیوم را می توان از طیف وسیعی از عناصر از جمله آلومینیوم و مولیبدن ساخت ، اما تیتانیوم از فولاد پرهزینه تر است به این معنی که معمولاً فقط در پروژه هایی استفاده می شود که دقت در تولید فنر مهم باشد و هزینه قابل توجیه باشد ، مانند هواپیماهای نظامی و سفرهای فضایی.

آلیاژهای مس و تیتانیوم هر دو برای تولید فنرهای پیچشی استفاده می شوند ، که در روز در درب ها و لولا ها ، صندلی های قابل جمع شدن و حتی تجهیزات پزشکی استفاده می شود.

همان طور که گفته شد ساخت فنر و مواد به کار رفته شده در فنرسازی باید طبق اصول و رعایت قوانین خاص انجام شود تا تولیدی فنر با کیفیت و مقرون به صرفه انجام شود. میلاد فنر انواع فنر با قیمت مناسب را در اختیار شما قرار می دهد.

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع فنر با مجموعه تک فنر  تماس بگیرید.

هر گونه سؤال در مورد فرآیندها و مواد تولید فنر دارید . می توانید از مشاورین ما بپرسید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی تک فنر با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره های تماس :
۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱
۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

خرید و فروش تولید فنرها در فروشگاه اینترنتی تک فنر

فنر فشاری خودرو ، فروش کمک فنر ، سازنده فنر ، کاربرد فنر ، فنر تسمه ای و حلزونی ، فنر فشاری ، فروش فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، فنر صنعتی ، فنر شاخکی ، کاربرد فنر ، Spring application ، تولید و ساخت فنر ، سازنده فنر ، تولید کننده فنر ، تولیدی فنر ، ساخت فنر. گروه تولیدی تک فنر. تولید فنر. فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار . فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد.فولاد فنر.

تولید فنر خودرو ، فروش فنر خودرو ، قیمت فنر خودرو ، فنر لول خودرو ، کمک فنر خودرو ، فنر هیدرولیک ، فنر تخت ، فنر مارپیچی خودرو ، فنر پنوماتیک ، فنر پیچشی خودرو ، فنر شمشی خودرو ، فروش عمده فنر فشاری .

فنر در صنایع نظامی ، فنربندی خودرو ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی.فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو . واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای.

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی ، خرید فنر ، ساخت فنر فشاری .

فرآیند تولید فنر در تهران ، تولید کننده انواع فنر ، تولید کننده فنر در تهران ،فروش عمده فنر  .

فنرسازی در تهران. فنر تهران تولید فنر کششی ، تولیدی فنر ساخت فنر ، فروش فنر فنر فرم دار فروش فنر استند سیگار ، فرآیند تولید فنر ، طراحی و ساخت فنر پیچشی ، فروش فنر کششی در تهران .

فروش فولاد فنر ، خرید فولاد فنر ، قیمت فولاد فنر

انواع فنر ، تولید کننده انواع فنرهای فولادی ، استیل و تسمه ای ، با دستگاه تمام اتوماتیک و CNC ، سازنده انواع واشر ، تولیدی فنر ، تولیدی فنر در تهران . تولیدی فنرهای فولادی ، فنرهای فولادی .

سازنده  واشر در تهران ، تولیدی انواع واشر . فنرهای پیچشی ، فنرهای کششی ، فنر های فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر کاسه نمد . فنرسازی خرید تسمه استیل ، تسمه فنری ، تسمه فلزی فنری ، فروش فنر فشاری ، فنر صنعتی ، ساخت فنر. فنر سوپاپ ، فنر تسمه ای کابل و شیلنگ جمع کن صنعتی ،فروش فنر کششی در تهران .

فروش فنر حلزونی ، تولید فنر کششی .

تولید کننده فنر فشاری ، فروش فنر حلزونی  ، فروش فنر استند سیگار ، قطعات تسمه ای ، صنعت فنرسازی ، کاربرد فنر ، فنرها ، تولید و فروش فنر مخروطی .

تولید فنر فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنرسازی ، انواع فنرهای ، انواع فنر صنعتی  ، فولاد فنر ، فنر شاخکی ، ساخت فنر حلزونی ، فروش فنر شاخکدار ، تولید کننده فنر در تهران ، فروش فنر فشاری در تهران ، فروش انواع فنر کششی ، فروش عمده فنر فشاری .

تسمه های فرم دار ، فروش تسمه فرمدار ، فنر حلزونی ، فروش فنر حلزونی ، تسمه فنر ، تولید و فروش فنر های فشاری ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلکونی ، واشر سیلیکونی ، واشر کلینگریت ، فنر فشاری خودرو ، واشر نسوز ، تولید فنر در تهران .

فروش تسمه استیل ، تولید فنر کششی ، فروش فولاد فنری ، فروش فولاد خام ، ساخت فنر ، تولید فنر ، فروش فنر پیچشی .

فنرسازی در ایران ، دستگاه فنرسازی فروش فنرهای کششی فنر پیچشی ، فنربندی خودرو ، تولید کننده فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، ساخت فنر در تهران ،  تولید فنر شاخکی در تهران ، فنر شاخکدار ، فرآیند تولید فنر ، آشنایی با انواع فنرهای مختلف ، فروش فنرهای صنعتی در تهران ، فروش فنر فشاری مخروطی در تهران .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *