تولید فنر, فنر ها

ساخت فنر در تولیدی تک فنر | بررسی تاریخچه ساخت اولین فنر

فنر یک وسیله الاستیک است که انرژی مکانیکی را در خود ذخیره می کند. شاید توجه نکرده باشید که در طول روز چقدر با وسایلی سرو کار دارید که با فنر کار می کنند.

از دستگیره در گرفته تا ترمز ماشین همگی از فنر استفاده می کنند و بدون فنر کار نمی کنند. فنرهای امروزی بیشتر از نوعی فولاد ساخته می شوند که مقاومت و کارایی لازم را داشته باشد. فنرها در درجهت های مختلف می توانند فشرده شوند.

تاریخچه فنر به زمان طولانی تر ازآنچه فکر می کنید برمی گردد و با گذشت سال ها، تولید فنر به مرحله ایی رسیده است که انواع فنر با ویژگی ها و کاربردهای متفاوت ساخته می شوند.

ساخت اولین فنر

قبل از اینکه از فلز برای ساخت فنر استفاده بشود، فنر در ساخت کمان های تیراندازی استفاده می شده است. به صورت خیلی ساده از یک نوع رشته یا بند از جنس محکم و وصل کرده آن به دو سر چوب های انعطاف پذیر و یا استخوان، کار ذخیره سازی انرژی برای پرتاب تیر انجام میشده است.

در کمان های تیر اندازی همان کار فشرده سازی بدون ایجاد پیچش در شکل فنر به نوع دیگری انجام میشده است.

تیر و کمان یک سلاح پیش از تاریخ است ، بقایای کشف شده از تیر و کمان استخوانی به ۶۱۰۰۰ سال پیش برمی گردد ، و این نشان می دهد که از ماقبل بشر با فنر سر و کار داشته است.

با گذشت زمان بشر از این قدرت فشرده سازی فنر برای ساخت سلاح های بزرگتر استفاده کرد مانند ساخت منجنیق های جنگی و کمان های مکانیکی بزرگ که از نقاط قوت نیروهای جنگی به شمار می رفت.

اولین فنری که توسط بشر مورد استفاده قرار گرفت به شکل جواهرات ساخته شده بود. باستان شناسان آثار باستانی را در اروپا و آسیا مربوط به دوره ماقبل تاریخ کشف کرده اند که نوعی فنر با استفاده از مس و برنج ساخته شده اند.

ساخت انواع فنر

 

استفاده از سیستم تعلیق برای ساخت فنرها

در حدود سال ۱۳۰۰ قبل از میلاد ، مصریان باستان با استفاده از سیستم های تعلیق در ارابه ها تکامل فنرها و فن آوری ساخت فنر را پیش بردند. هنگامی که مقبره توتانکامون در سال ۱۹۲۲ باز شد، ارابه های شخصی وی کشف شد که به باستان شناسان و مورخان اجازه داد اطلاعات بیشتری درباره فن آوری های استفاده شده در ۳۰۰۰ سال قبل به دست بیاورند.

ارابه ها دارای سیستم تعلیق بودند که از کمک فنرها استفاده می کردند تا فشار وارد شده به ارابه برای حمل افراد را تنطیم کنند. این فناوری در زمان خود یه تکنولوژی پیچیده به حساب می آمد.

ساخت اولین فنر مارپیچی

در سال ۱۷۶۳ ، اولین فنر مارپیچی توسط ترادول مخترع بریتانیایی اختراع شد.

این اختراع پیشرفت چشمگیری در زمینه ساخت فنرهای بزرگ به شمار می رود زیرا نیازی به روغن کاری و فشرده سازی بیش از حدندارد. در سال ۱۸۵۷ نیز اولین فنر سیم پیچ فولادی ساخته شد که برای صندلی و مبل ها استفاده می شود.

تکنولوژی فنرسازی پیشرفت بسیار زیادی کرده است به طوری در همه اندازه ها از فنرهای با اندازه های چند متری تا فنرهای بسیار کوچک میلیمتری به صورت صنعتی تولید می شوند.

تولیدی فنر

تک فنر بعنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع فنرهای فشاری، پیچشی و مارپییچی برای کاربردهای مختلف با بیش از سه دهه سابقه فعالیت در این زمینه در خدمت شما مشتریان و همکاران عزیز می باشد.

جهت اطلاع از شرایط خرید و قیمت انواع فنر کافی ست با ما تماس بگیرید.

مشاورین ما همه روزه پاسخگوی شما هستند.

تلفن تماس :

۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷
ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *