تولید فنر, فنر ها

ساخت فنر | خرید فنر

تک فنر

۱ ) طراحی فنر :در حال حاضر ، مباحث تنش درفنر و سختی (ظریب K) به طور گسترده  در ساخت فنر استفاده میشود.

بدون دانستن وشناخت مواد اولیه، بدون تجربه عملی، ساخت فنر با دقت بالا سخت و دشوار میباشد.

در طراحی فنر، عملا در صورت عدم تمرکز و دقت، بسیاری ازتجربیات گذشته در طراحی و ساخت فنر کاربردی نداشته و طراحی فنر را بامشکل و سختی روبه رو میکند.

در ساخت فنر ، طراحی فنر دانستن پایه و اساس مواد اولیه فنر، محل استفاده فنر، نوع عملکرد فنر در محصول، دوام مورد میزان خستگی، میزان نیروی وارد شونده، میزان نیروی خرج شونده از المانهای مهم در طراحی فنر میباشد .

نکته:

در طراحی فنر از روش FEM جهت استفاده در اتخاب ماده اولیه میتوان استفاده نمود.

FEM چیست؟

یک روش اجزاء محدود یا روش المان‌های محدود که FEM نامیده می‌شود. روشی عددی برای حل تقریبی معادلات دیفرانسیل جزئی و نیز حل انتگرال ها میباشد.

اساس کار ساده سازی آنها به معادلات دیفرانسیل معمولی یا  حذف کامل معادلات دیفرانسیل میباشد. که با روشهای عددی مثل اویلر حل می‌شوند، می‌باشد. مسئله مهم در حل معادلات دیفرانسیل جزئی این است که به معادله ساده‌ای که از نظر عددی پایداراست. (به این معنا که خطا در داده‌های اولیه و در حین حل آنقدر نباشد که به نتایج نا مفهوم و نامعلوم  منتهی شود).

روش اجزاء محدود کننده جزء بهترین میباشد. هرچند که روشهای دیگری با مزایای مختلف و معایب دیگر وجود دارد.

میتوان از  شبیه سازی یک تصادف رانندگی  در جلوی ماشین، یا  نیز و پیش بینی هوا مثال زد.

ساخت فنر  طراحی فنر، براساس مواد اولیه

۲) مواد اولیه در ساخت فنر : مشکلات مواد اولیه تولید فنر : مواد اولیه  کربن و آلیاژ با کیفیت پایین ، تنوع کم  ، مشخصات ناقص از مشکلات اولیه مواد اولیه تولید فنر میباشد.

هرچند تمام مواد اولیه از ناقص نیستند ، اما سطح ومیزان  نقص داخلی جدی است. و استحکام کششی تا حد زیادی  در نوسان است و این بر کیفیت فنر در تولید فنر تأثیر می گذارد. مواد اولیه در توسعه صنعت فنر امری و الزامی حتمی میباشد .

لزوم بهبود کیفیت مواد اولیه فنر، توسعه انواع فنر به لحاظ جنس و ضخامت ، ایجاد برند های تولید مفتول فنر برای پاسخگویی به نیازهای صنعت، به جای واردات، تأثیر مستقیم و مهمی در ساخت فنر دارد.

همچنین در مواد اولیه مفتول فنر، حل ترکیب شیمیایی، و کنترل کیفیت سطح، کنترل دقت ابعادی از الزامات این کار میباشد.

میتوان گفت :مفتول های فنر میبایست موجب شوند تا در  فنرهای تولیدی  در  مقاومت بالا کار  کنند , عمر خستگی بالایی برخوردار باشند, انعطاف مناسبی در برابر مقاومت داشته  باشند. مقاومت در برابر خوردگی ، هدایت غیر مغناطیسی ، الکتریکی ،  در برابر سایش مقاومت داشته باشند. البته براساس نوع کاربرد ، مقاومت  مناسبی براساس نوع کاربرد در برابر حرارت داشته باشد.

۳)تنوع تولیدات فنر:فنر پیچشی , فنر فرمینگ , فنر فشاریفنر تختفنر صفحه ای ,فنر کششی , فنر شاخه ایفنر تسمه ای ,از انواع تولیدات فنر میباشد.

فروشگاه اینترنتی فنرسازی تک فنر

برخی از شاخص های مهم  در نوع فنر :کیفیت گسسته ، شرایط فشار  ، استحکام مورد نیاز ، عمر بالا ، سبک ومیزان وزن ، موقعیت استقرارمیباشد.

۴)تجهیزات تولید فنر:در تولید انواع فنر از دستگاهای مکانیکی ، دستگاهای NC ، دستگاه های CNC استفاده میشود.

تجهیزات بسیاری از تولید کنندگان فنر در ایران از نوع مکانیکی میباشد ،که در صنعت تولید فنر  نسبتاً قدیمی میباشد.

همچنین  تجهیزات تست و تجهیزات آزمایش نیز  هنوز هم نمی تواند تقاضا و الزامات مشتریان را رفع نماید.

فن آوری تولید فنر،  طور مستقیم بر کیفیت فنر تأثیر می گذارد.

۵)دانش تولید فنر:در حال حاضر ، با توجه به تولید و ساخت فنر با دستگاه های تمام اتومات دانش و علم تکنسین های صنعت فنر امری انکار ناپذیر میباشد. همچنین سطح فنی کارگران نیز در این صنعت از المانهای مهم ساخت فنر میباشد.

درفنر سازی ۴ عامل مهم تاثیر مستقیم در تولید وفروش فنر دارد که عبارتند از:

۱)جنس فنر ۲) دستگاه های تولید فنر ۳)میزان تولید قطعه در ساعت ۴) مقدار سفارش گذاری شده

لذا درهنگام سفارش گذاری جهت خرید فنر می بایست موارد فوق به صورت کامل آنالیز و بررسی شود .

در زمان طراحی می بایست براساس پارامترهای الزامی قطعه می بایست از جنسی در الزامات خرید فنر استفاده شود که،  به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

در سفارش گذاری جهت خرید فنر سعی شود، نقطه سفارش را بالا برده تا هزینه های راه اندازی  و ضایعات تنظیم و موارد دیگر تا حد امکان در قیمت تمام شده جهت خرید فنر کاهش یابد.

آنالیز ریسک در خرید فنر

با توجه به اینکه در بیشتر مجموعه های تولیدی، فنر یکی از اجزای مهم در فرایند تولید قطعه میباشد.

لذا در صورت ایراد کمی و کیفی موجب توقف در خط تولید و خط مشتری.  افرایش برگشتی در خدمات پس از فروش. نارضایتی مشتری و مشتری نهایی و مواردی از این دسته میگردد .

لذا میبایست در هنگام سفارش گذاری جهت خرید فنر آنالیز ریسکهای مربوطه به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد .که در زیر به تعدادی از آنالیز های ریسک در فرایند سفارش گذاری و خرید فنر اشاره می شود:

۱)ظرفیت خالی مجموعه تولید کننده فنر:

درزمان خرید فنر و بررسی تامین کننده فنر. می بایست حتما به اینکه دستگاه های تولید فنر تامین کننده در زمینه تولید فنر و تحویل به موقع قادر است نیازهای کیفی و کمی سازمان را برآورده کند.

۲)فنر سازی به لحاظ مالی توانای مناسب را دارد:

با توجه به اینکه مواد اولیه فنر با توجه به جنس از نظرقیمت بالا میباشد. لذا تامین کننده فنر میبایست به لحاظ مالی در شرایط مناسبی باشد. تا درحین تولید فنر درزمینه تهیه مفتول فنر با مشکل مواجه نشود.

تولید فنر، ساخت فنر،

 ۳)تجربه و مهارت در زمینه طراحی فنر، ساخت فنر، تولید فنر

با توجه به اینکه درفرایند تولید فنر سه اصل جنس فنر، دستگاه تولید فنر، تخصص و تجربه در تولید فنر. می بایست در هنگام سفارش گذاری جهت خرید فنر به این سه اصل دقت شود.

۴)ابزارهای کیفیت جهت حصول اطمینان از محصول نهایی :

با توجه به اینکه اصل کیفیت که جزءلاینفک هرفرایندی است .

تولید کننده فنر می بایست حتما و الزاما از ابزارهای کیفیت در کنترل وتضمین محصولات نهایی بهره بگیرد.

۵)دانش سازمانی:

شما بزرگواران می توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی در خصوص قیمت این محصولات، به راحتی با همکاران و دوستان ما از طریق آدرسهای زیر در تماس باشید. و از این طریق اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

تلفن تماس :

۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷
ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *