تولید فنر, فنر ها

روش های تولید فنر های صنعتی

تولید فنر

روش های تولید فنر های صنعتی

امروزه فنر ها در شکل ها و انواع گوناگونی که دارند. در صنایع مختلف و زندگی روزمره ما بسیار پرکاربرد هستند.  به همین دلیل تولید فنر از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به گوناگونی انواع و کاربردهای مختلف فنرها، روش های مختلفی برای ساخت آن ها وجود دارد. هر یک از روش های تولید فنر در صنعت فنرسازی، با توجه به پارامترهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

به منظور کاهش هزینه ها در ساخت و تولید فنر و نیز برای ارتقای کیفیت آن، استفاده از تکنولوژی بروز و دستگاه های مخصوص و پیشرفته ایده آل تر خواهد بود. برای افزایش راندمان محصول تولید شده و بهبود مزیت ها و کارایی های آن، لازم است. که از مهارت و تخصص کافی بهره مند بوده. و تجربه کافی در این زمینه داشت.

از این رو برخی تولیدکنندگان در تلاش هستند. تا با بهره گیری از تجهیزات لازم و پیشرفته، محصولات خود را با کارایی و کیفیت بیشتری تولید نمایند.

در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحات جامعی در خصوص روش های تولید فنر ارائه دهیم.

انواع روش های تولید فنر

روش های تولید فنر با توجه به نوع و کارایی فنر متفاوت است. خروجی و محصول تولید شده توسط هر یک از دستگاه ها و تجهیزات مختلف در فنرسازی ها، با یکدیگر تفاوت دارد. از این رو بایستی با توجه به نوع فنر و کارایی مورد نظر، دستگاه مناسب را انتخاب کرد.

با توجه به پرکاربرد بودن فنر و کاربردهای مختلف آن در بسیاری از کارخانه ها و صنایع، با تکیه بر تکنولوژی جدید و استفاده از دستگاه های مدرن می توان ظرفیت های تولید فنر را بالا برده. و در صدد برطرف کردن نیاز مصرف کنندگان برآمد. برای دستیابی به کیفیت مطلوب در محصول تولید شده باید استانداردهای خاصی را در نظر گرفت. در ادامه به شرح روش های تولید فنر می پردازیم:

تولید فنر با استفاده از دستگاه سیم پیچ

یکی از مرسوم ترین روش های تولید فنر، استفاده از دستگاه کویل است. این دستگاه، یک نوع دستگاه cnc محسوب می شود. و به منظور تولید و ساخت فنرهای مخصوصی به کار گرفته می شود. از این دستگاه بیشتر جهت تولید فنرهای پیچشی استفاده می شود.

در این روش تولید، سیم های فلزی که به عبارتی مواد اولیه تولید محسوب می شوند. را باید در داخل دستگاه قرار داد. سیم ها در داخل دستگاه بین چند غلتک می چرخند. و در نهایت به حالت فنری و سیم پیچ شده در می آیند.

از این دستگاه برای تولید انواع فنرهای فشاری استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه می توان قطر مورد نظر را برای فنر مشخص نمود. و به این ترتیب فنرهای معمولی و مخروطی در اندازه های مورد نظر تولید می شود.

از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت چرخش و برش مستقیم
  • ویژگی حرکت داخل و خارج از مندرال
  • داشتن دسته میکرو پالس
  • داشتن فشار سنج غلتکی
  • برخورداری از رابط داده USB
  • قابلیت تشخیص روی صفحه

با قابلیت ها و کارایی های ویژه ای که این دستگاه در فرایند تولید فنر دارد. می توان انتظار تولید یک محصول با کیفیت را داشت. افزایش قابلیت ها و میزان کارایی دستگاه، در افزایش کارایی و کیفیت محصول تولید شده تأثیر بسزایی خواهد داشت.

 فرایند تولید فنر با استفاده از دستگاه های شکل دهنده (فرمینگ)

یکی دیگر از روش های تولید فنر، استفاده از دستگاه های شکل دهنده یا فرمینگ می باشد. داخل این دستگاه ها، تعدادی ابزار اسلایدینگ قدرتمند قرار دارد. که به سیم ها که به طور معمول از جنس استیل یا برنز هستند. شکل و حالت خاصی می دهد.

قبل از ساخت، شکل و ابعاد مورد نظر برای ساخت فنر در دستگاه برنامه ریزی می شود. روش کار این دستگاه به این صورت است که سیمی که حول یک قرقره پیچیده شده است را وارد دستگاه می کنند. و پس از اینکه سیم، شکل مورد نظر را می یابد، بریده می شود. و روند کار به همین شکل ادامه می یابد.

این دستگاه دارای شش تا هشت غلتک است. سیم ها به وسیله این غلتک ها تغییر شکل می یابند. و در نهایت به شکل فنر از دستگاه خارج می شوند. این دستگاه قابلیت مانور و ساخت فنر در شکل های مختلف را دارد.

خم کردن سیم در جهات مختلف و برش دادن آن، سیم پیچ کردن و زاویه دادن به سیم از جمله قابلیت های این دستگاه می باشد. این دستگاه مکانیزه بیشتر برای ساخت فنرهای فشاری، پیچشی، چرخشی و دوتایی به کار گرفته می شود.

البته نا گفته نماند که فنرهای ساخته شده توسط این دستگاه، نسبتاً مقاومت و کارایی کمتری دارد. و از آن جایی که تابع استانداردهای خاصی می باشد. شاهد کاهش کیفیت محصول تولید شده با این دستگاه ها هستیم.

فرایند تولید فنر با استفاده از دستگاه خم کننده

دستگاه خم کننده

دستگاه خم کننده از یک مکانیزم خم کننده برای تولید فنر و شکل دادن به آن استفاده می کند. و بیشتر برای تولید فنرهای فرمینگ به کار گرفته می شود. سیم ها، توسط دستگاه به مجموعه ای از غلتک ها هدایت می شوند. سر ابزار متحرک موجود در دستگاه می تواند با ایجاد حالت های خم سیم ها را به شکلu ، شعاع، زیگزاگ و… درآورد.

سر ابزار این دستگاه ها، قابلیت چرخش تا ۳۶۰ درجه را دارد. به سبب این امر که از مهم ترین مزیت های این دستگاه به شمار می رود. می توان با ایجاد خمش در حالت های مختلف در سیم ها، فنرها را در شکل دلخواه تولید کرد.

 

فرایندهای تولید فنر

فرایند گرمایشی

فرایند گرمایشی از روش های رایج برای تولید فنر می باشد. در فرایند گرمایشی، فلز مورد نظر با توجه به جنسی که دارد. در مدت زمان معین، تحت دمای مشخصی قرار می گیرد. با استفاده از گرما عمل فشرده سازی انجام شده. و در فنرها قابلیت الاستیکی و ارتجاعی حفظ می شود.

برای ایجاد مقاومت لازم و رسیدن به کیفیت مطلوب و مرغوبیت محصول تولید شده، لازم است. که برای هر نوع فلزی که مورد استفاده قرار می گیرد، دمای مشخصی تعیین شود.

فرایند سنگ زنی و سابیدن فنر

فنرهایی که انتهایی مسطح دارند، نیاز به فرایند سنگ زنی دارند. با استفاده از این روش، فنر امکان قرار گیری و ایستادن در حالت عمودی را پیدا می کند. و تاب نمی خورد. این عمل با استفاده از دستگاه سنگ زنی قابل انجام است. در چرخ دستی فنر، دو چرخ سنگزنی در حالت افقی و جدا از هم قرار دارد.

فنرها با طول های متفاوت می توانند وارد دستگاه شوند. در صفحه بشقاب فنری دستگاه، سوراخ هایی وجود دارد که فنرها درون آن قرار می گیرند. این صفحه با سرعت بسیار کمی شروع به حرکت می کند. در این حالت انتهای فنرهایی که بین دو چرخ سنگ زنی قرار گرفته اند، ساییده شده و به شکل مورد نظر در می آیند.

تولید فنر

در این بخش از مقاله به شرح روش های تولید فنر پرداخته شد. همان طور که گفته شد متریال به کار رفته برای ساخت و تولید انواع فنر متفاوت بوده. و با توجه به نوع فنر و کاربرد آن انتخاب می گردد.

ولی به طور کلی، از آن جایی که سیم از مقیاس سختی بالایی برخوردار است. و مقاومت محصول تولید شده را افزایش می دهد. از جمله رایج ترین محصولاتی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع فنر با مجموعه تک فنر  تماس بگیرید.

هر گونه سؤال در مورد فرآیندها و مواد تولید فنر دارید . می توانید از مشاورین ما بپرسید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی تک فنر با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره های تماس :
۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱
۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

خرید و فروش تولید فنرها در فروشگاه اینترنتی تک فنر

فنر فشاری خودرو ، فروش کمک فنر ، سازنده فنر ، کاربرد فنر ، فنر تسمه ای و حلزونی ، فنر فشاری ، فروش فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، فنر صنعتی ، فنر شاخکی ، کاربرد فنر ، Spring application ، تولید و ساخت فنر ، سازنده فنر ، تولید کننده فنر ، تولیدی فنر ، ساخت فنر. گروه تولیدی تک فنر. تولید فنر. فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار . فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد.فولاد فنر.

تولید فنر خودرو ، فروش فنر خودرو ، قیمت فنر خودرو ، فنر لول خودرو ، کمک فنر خودرو ، فنر هیدرولیک ، فنر تخت ، فنر مارپیچی خودرو ، فنر پنوماتیک ، فنر پیچشی خودرو ، فنر شمشی خودرو.

فنربندی خودرو ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی.فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو . واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای.

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی

فرآیند تولید فنر در تهران ، تولید کننده انواع فنر ، تولید کننده فنر در تهران .

فنرسازی در تهران. فنر تهران تولید فنر کششی ، تولیدی فنر ساخت فنر ، فروش فنر فنر فرم دار فروش فنر استند سیگار ، طراحی و ساخت فنر پیچشی ، فروش فنر کششی در تهران .

فروش فولاد فنر ، خرید فولاد فنر ، قیمت فولاد فنر

انواع فنر ، تولید کننده انواع فنرهای فولادی ، استیل و تسمه ای ، با دستگاه تمام اتوماتیک و CNC ، سازنده انواع واشر ، تولیدی فنر ، تولیدی فنر در تهران . تولیدی فنرهای فولادی ، فنرهای فولادی .

سازنده  واشر در تهران ، تولیدی انواع واشر . فنرهای پیچشی ، فنرهای کششی ، فنر های فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر کاسه نمد . فنرسازی خرید تسمه استیل ، تسمه فنری ، تسمه فلزی فنری ، فروش فنر فشاری ، فنر صنعتی ، ساخت فنر. فنر سوپاپ ، فنر تسمه ای کابل و شیلنگ جمع کن صنعتی ،فروش فنر کششی در تهران .

فروش فنر حلزونی

تولید کننده فنر فشاری ، فروش فنر حلزونی  ، فروش فنر استند سیگار ، قطعات تسمه ای ، صنعت فنرسازی ، کاربرد فنر ، فنرها ، تولید و فروش فنر مخروطی .

تولید فنر فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنرسازی ، انواع فنرهای ، انواع فنر صنعتی  ، فولاد فنر ، فنر شاخکی  ، فروش فنر شاخکدار ، تولید کننده فنر در تهران ، فروش فنر فشاری در تهران ، فروش انواع فنر کششی .

تسمه های فرم دار ، فروش تسمه فرمدار ، فنر حلزونی ، فروش فنر حلزونی ، تسمه فنر ، تولید و فروش فنر های فشاری ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلکونی ، واشر سیلیکونی ، واشر کلینگریت ، فنر فشاری خودرو ، واشر نسوز ، تولید فنر در تهران .

فروش تسمه استیل ، فروش فولاد فنری ، فروش فولاد خام ، ساخت فنر ، تولید فنر ، فروش فنر پیچشی .

فنرسازی در ایران ، دستگاه فنرسازی فروش فنرهای کششی فنر پیچشی ، فنربندی خودرو ، تولید کننده فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، ساخت فنر در تهران ،  تولید فنر شاخکی در تهران ، فنر شاخکدار ، فرآیند تولید فنر ، آشنایی با انواع فنرهای مختلف ، فروش فنرهای صنعتی در تهران ، فروش فنر فشاری مخروطی در تهران .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *