تولید فنر, فنر ها

خرید فنر | معیارهای انتخاب انواع فنرهای صنعتی

خرید فنر

تولید فنر معیارهای انتخاب انواع فنرهای صنعتی

خرید فنر ، انواع فنرهای صنعتی، از قطعات اصلی تجهیزات صنعتی و سیستم های مکانیکی به شمار می رود. فنرها با خاصیت الاستیکی خود، عمل ذخیره سازی انرژی در سیستم مکانیکی دستگاه ها و تجهیزات و آزادسازی آن را انجام می دهند.

در طراحی و تولید فنر، نکته ای که حائز اهمیت است. کیفیت و طول عمر آن می باشد. بسیاری از این قطعات در شرایط محیطی خاصی به کار گرفته می شوند. بنابراین باید از استحکام بالایی برخوردار بوده تا بتوان در تجهیزات مورد استفاده روی کارایی و کیفیت آن در طولانی مدت حساب کرد.

از این رو با علم بر شرایط محیطی اطراف و نوع کاربری و مواد به کار رفته در تولید فنر، می توان دقت لازم را برای انتخاب انواع فنرهای صنعتی به کار برد. نوع فولاد به کار رفته در تولید فنر، ظرفیت فنر را برای تحمل فشارهای دینامیکی و استاتیکی مشخص می کند.

در این مقاله به معیارهای انتخاب فنر مناسب برای کاربردهای صنعتی می پردازیم.

انتخاب انواع فنرهای صنعتی بر چه اساسی باید باشد؟

یکی از مهم ترین نکاتی که برای انتخاب فنر مناسب جهت کاربردهای صنعتی، مطرح می شود. به مواد مورد استفاده در تولید فنر مربوط می شود. موادی که در تولید فنر به کار گرفته می شود. باید با شرایط محیطی محل مورد نظر سازگاری داشته باشد. تا فنر طول عمر مفیدی داشته باشد. و از تعویض قطعه یا تعمیرات مربوط به آن بی نیاز بود.

خرید فنر در تهران

هر یک از آلیاژهای مختلف برای محیط های خاصی مناسب به نظر می رسند. با شناخت خواص آلیاژها و شرایط محیط می توان فنر مناسب و با کیفیت را در تجهیزات صنعتی به کار برد.

خوردگی و دما و حرارت از عوامل محیطی مؤثر بر عملکرد، کیفیت و دوام فنرها می باشد. انتخاب مناسب انواع فنرهای صنعتی بر اساس مقاومت در برابر این عوامل محیطی صورت می گیرد. در ادامه مقاله به بررسی این موارد بیشتر می پردازیم.

مقاومت فنر در برابر دما و حرارت

یکی از عوامل محیطی مؤثر که کاربری انواع فنرهای صنعتی و کیفیت مواد به کار رفته در آن را تحت تأثیر قرار می دهد، دما و حرارت است. همه محیط ها، دمای یکسانی ندارند. از طرفی موادی که برای تولید فنر به کار می روند. هم در برابر دمای گرم و سرد خاصیت یکسانی ندارند. به عبارتی استفاده از فنرها در محیطی که دمای آن بیش از تحمل آن هاست. تغییر شکل و شکنندگی آن ها را به همراه خواهد داشت.

انتخاب فنرهای صنعتی از جنس آلیاژها که در دماهای بسیار بالا یا بسیار پایین مورد استفاده قرار می گیرند. باید بر اساس دمای توصیه شده صورت بگیرد. به طور مثال در پروژه هایی که دمای محیط تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد می رسد. فولاد پرکربن استانداردهای لازم را دارد و می تواند انتخاب مناسبی برای استفاده در این محیط باشد.

استفاده از فنرهای ساخته شده با این مواد در دمای بالاتر از آن یا برای موقعیت هایی با بارگذاری شوک و ارتعاشات و ضربات زیاد توصیه نمی شود. یا اگر محیط مورد نظر دارای دمای بسیار کمی باشد.

به عنوان مثال در سیستم های سرمایشی، استفاده از فولادهای ضد زنگ یا آلیاژهای نیکل مناسب تر است. فولاد ضد زنگ، از جمله آلیاژهای بسیار مقاوم در برابر حرارت تا ۵۰۰ درجه سانتی گراد می باشد.

خرید فنر

مقاومت فنر در برابر خوردگی

رطوبت و آلودگی از دیگر عوامل محیطی است که بر عملکرد و کیفیت فنرها تأثیر می گذارد. عدم مقاومت فنرها در برابر این عوامل زیست محیطی و آسیب های جوی، واکنش فلزات به کار رفته در فنرها با محیط پیرامون را در پی داشته. و منجر به خوردگی و از کار افتادن آن ها می شود. بنابراین لازم است که از خوردگی فنرها جلوگیری کرده. و آن را در برای آسیب های جوی و محیطی به درستی پوشش داد.

در محیط هایی که احتمال خوردگی فنرها وجود دارد، استفاده از فنر ضد زنگ انتخاب بهتری است. فنر ضد زنگ به دلیل دارا بودن مولیبدن، در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

خرید فنر

از این رو اغلب برای مصارف شیمیایی از این نوع فنر استفاده می شود. فنرهای مورد استفاده در محیط های سخت با شرایط خورندگی بسیار بالا با آلیاژهای خاص طراحی و تولید می شوند. فولاد ضد زنگ، در برابر آب و رطوبت، آلودگی و آسیب های محیط زیست، مقاومت و دوام طولانی دارد. این فنرها با انواع مختلف برای میزان سختی و چقرمگی متفاوتی طراحی می شوند.

فولاد ضد زنگ از آلیاژهای آهن که حاوی چند درصد کروم، مولیبدن و نیکل می باشد، ساخته می شود.

به دلیل وجود کروم در فولاد ضد زنگ، یک لایه اکسید محافظ تشکیل می شود. که آن را در برابر خوردگی و سایش مقاوم می کند. به طور کلی میزان مقاومت در برابر خوردگی گریدهای مختلف فولاد ضد زنگ در شرایطی محیطی گوناگون، متفاوت است.

استحکام کششی فنرها

یکی از پارامترهای مهم در طراحی و تولید فنرهای به کار رفته در تجهیزات و صنایع، مقاومت کششی فنر می باشد. فولاد فنر، استحکام کششی فوق العاده ای دارد. و از انعطاف پذیری خوبی برخوردار است. از این رو با استفاده از این فنرها، شرایط برای حفظ خاصیت الاستیسیته و مقاومت در برابر ارتعاشات و تنش ها فراهم می گردد.

فنرهای ساخته شده از فولاد ضد زنگ با وجودی که به طور دائم در حالت خمش، فشردگی، کشیدگی و تحمل بارهای شدید قرار می گیرند، مجدداً به حالت اولیه خود بازمی گردند. استحکام کششی فولاد فنر در برخی موارد تا ۱۴۰۰ نیوتن بر میلیمتر مربع نیز می رسد. با انجام اقداماتی مانند عملیات حرارتی می توان استحکام کششی فولاد ضد زنگ را افزایش داد. مناسب ترین محدوده استحکام، بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نیوتن بر میلی متر مربع تخمین زده می شود. با این حال در برخی از موارد استحکام کششی از این محدوده هم بالاتر می رود. به عنوان مثال استحکام کششی فولادهای سیلیسیم منگنزدار ممکن است تا حدود ۱۸۵۰ نیوتن بر میلی‌ متر مربع افزایش پیدا کند.

فولادهای ضد زنگ داپلکس، در مقایسه با فولادهای آستنیتی از استحکام کششی بیشتری برخوردار هستند.

سخن پایانی

برای ساخت و تولید انواع فنرهای صنعتی از فولاد فنر با ترکیب آلیاژهای مختلف استفاده می شود. این نوع فنرها در برابر نیروهای ارتعاشی و تنشی و شرایط محیطی مقاوم هستند. با توجه به شرایط محیطی مورد استفاده و با شناخت خواص آلیاژها می توان فنر مناسب را انتخاب نموده. و آن را در تجهیزات صنعتی به کار گرفت. در شرایط دمایی و حرارت بالا، فولادهای حاوی کرم، وانادیم و تنگستن به کار گرفته می شود. فولادهای حاوی کروم، نیکل و مولیبدن برای مقاومت در برابر خوردگی مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد سیلیسیم در فولاد ضد زنگ خاصیت الاستیسیته فنر را بیشتر می کند.

خرید فنر

برای ساخت و تولید فنرهای بزرگ خودرو و لوکوموتیو استفاده از فولادهای دارای کرم و وانادیم مناسب تر است. برای مواردی که نیاز به استحکام و مقاومت در برابر ضربات نیاز باشد. فولادهای سیلیسیم دار کارایی بهتری دارد.  برای ساخت فنرهای خودرو هم از فولادهای فنر حاوی منگنز و کربن استفاده می شود.

طبق مطالب بیان شده در این مقاله برای تولید و کاربرد انواع فنرهای صنعتی، استفاده از محصولات مناسب که هم با شرایط محیطی سازگار و هم مقرون به صرفه و در دسترس باشد. باید مورد توجه قرار بگیرد. با شناخت دقیق خواص آلیاژها و شرایط محیطی می توان فنر مناسب را برای استفاده در صنایع و تجهیزات مختلف انتخاب نمود.

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع فنر با مجموعه تک فنر  تماس بگیرید.

هر گونه سؤال در مورد فرآیندها و مواد تولید فنر دارید . می توانید از مشاورین ما بپرسید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی تک فنر با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره های تماس :
۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱
۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

خرید و فروش تولید فنرها در فروشگاه اینترنتی تک فنر

فنر فشاری خودرو ، فروش کمک فنر ، سازنده فنر ، کاربرد فنر ، فنر تسمه ای و حلزونی ، فنر فشاری ، فروش فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، فنر صنعتی ، فنر شاخکی ، کاربرد فنر ، Spring application ، تولید و ساخت فنر ، سازنده فنر ، تولید کننده فنر ، تولیدی فنر ، ساخت فنر. گروه تولیدی تک فنر. تولید فنر. فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار . فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد.فولاد فنر.

تولید فنر خودرو ، فروش فنر خودرو ، قیمت فنر خودرو ، فنر لول خودرو ، کمک فنر خودرو ، فنر هیدرولیک ، فنر تخت ، فنر مارپیچی خودرو ، فنر پنوماتیک ، فنر پیچشی خودرو ، فنر شمشی خودرو.

فنربندی خودرو ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی.فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو . واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای.

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی ، خرید فنر .

فرآیند تولید فنر در تهران ، تولید کننده انواع فنر ، تولید کننده فنر در تهران .

فنرسازی در تهران. فنر تهران تولید فنر کششی ، تولیدی فنر ساخت فنر ، فروش فنر فنر فرم دار فروش فنر استند سیگار ، طراحی و ساخت فنر پیچشی ، فروش فنر کششی در تهران .

فروش فولاد فنر ، خرید فولاد فنر ، قیمت فولاد فنر

انواع فنر ، تولید کننده انواع فنرهای فولادی ، استیل و تسمه ای ، با دستگاه تمام اتوماتیک و CNC ، سازنده انواع واشر ، تولیدی فنر ، تولیدی فنر در تهران . تولیدی فنرهای فولادی ، فنرهای فولادی .

سازنده  واشر در تهران ، تولیدی انواع واشر . فنرهای پیچشی ، فنرهای کششی ، فنر های فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر کاسه نمد . فنرسازی خرید تسمه استیل ، تسمه فنری ، تسمه فلزی فنری ، فروش فنر فشاری ، فنر صنعتی ، ساخت فنر. فنر سوپاپ ، فنر تسمه ای کابل و شیلنگ جمع کن صنعتی ،فروش فنر کششی در تهران .

فروش فنر حلزونی

تولید کننده فنر فشاری ، فروش فنر حلزونی  ، فروش فنر استند سیگار ، قطعات تسمه ای ، صنعت فنرسازی ، کاربرد فنر ، فنرها ، تولید و فروش فنر مخروطی .

تولید فنر فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنرسازی ، انواع فنرهای ، انواع فنر صنعتی  ، فولاد فنر ، فنر شاخکی  ، فروش فنر شاخکدار ، تولید کننده فنر در تهران ، فروش فنر فشاری در تهران ، فروش انواع فنر کششی .

تسمه های فرم دار ، فروش تسمه فرمدار ، فنر حلزونی ، فروش فنر حلزونی ، تسمه فنر ، تولید و فروش فنر های فشاری ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلکونی ، واشر سیلیکونی ، واشر کلینگریت ، فنر فشاری خودرو ، واشر نسوز ، تولید فنر در تهران .

فروش تسمه استیل ، فروش فولاد فنری ، فروش فولاد خام ، ساخت فنر ، تولید فنر ، فروش فنر پیچشی .

فنرسازی در ایران ، دستگاه فنرسازی فروش فنرهای کششی فنر پیچشی ، فنربندی خودرو ، تولید کننده فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، ساخت فنر در تهران ،  تولید فنر شاخکی در تهران ، فنر شاخکدار ، فرآیند تولید فنر ، آشنایی با انواع فنرهای مختلف ، فروش فنرهای صنعتی در تهران ، فروش فنر فشاری مخروطی در تهران .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *