تولید فنر, فنر ها

تولید فنر لول در تهران | فنر لول چیست؟

فنر لول

فنر لول چیست؟

فنر لول در واقع یک قطعه مکانیکی است. و در مواردی چون ذخیره‌سازی و رهاسازی انرژی، جذب شوک مکانیکی و … به کار گرفته می‌شود. این نوع فنر زمانی‌ که تحت فشار و تنش زیادی قرار گیرد، دچار تنش پیچشی می‌شود. مشخصات یک فنر به عوامل زیادی وابسته است. که مهمترین این عوامل مدول یانگ و مدول برشی است. با تک فنر همراه شوید.

نحوه ساخت این نوع از فنر‌ها به صورت فرم‌دهی با انواع دستگاه‌ های اتومات یا قالب‌های دستی است. فنر‌ها دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن‌ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فنر مارپیج

فنر  فشاری

فنر کششی

فنر دیسکی

فنر بشقابی

فنر دیافراگمی

تمامی این فنرها جدا از ظاهر ساده‌ای که دارند. دارای رفتار مکانیکی پیچیده‌ای هستند. از همین رو  طراحی صحیح مشخصات یک فنر بر‌اساس اصول علمی و قوانین مربوط به طراحی مهندسی انجام می شود. نحوه کار فنر لول به نحوی است که در یک سیستم تعلیق به کار رفته. و نیروهای عرضی در آن به وسیله طبق با اهرم به شاسی متصل می‌گردد. هر دو انتهای این فنرها مسطح بوده و در بشقاب‌های مخصوص در طبق قرار می‌گیرند. این فنر فاقد هرگونه خاصیت ضربه‌گیری بوده. و باید حتما یک مکمل کمک فنر داشته باشد. تا از این طریق بتواند به سرعت نوسانات خودرو را بگیرد. و سفری راحت را برای راننده فراهم کند.

مزایا و معایب فنر لول

طول عمر بالا و مقاومت زیاد فنر لول سبب شده است. تا این فنرها نسبت به فنرهای تخت مناسب تر شوند. این نوع فنر به هیچ عنوان نیاز به تنظیمات پیچیده و خاص ندارد. و به ندرت خراب و فرسوده می‌شود. اما از ویژگی‌های منفی این فنرها، می توان به تحمل وزن محدودشان اشاره کرد. که منجر به ضعیف شدن آن‌ها با گذشت زمان می‌شود.

از عواملی که منجر به ضعیف شدن فنر می‌شود، تحمل وزن بالا و گذشت زمان است. و این خصوصیت به صورت مستقیم بر سلامت لاستیک‌ ها و ارتفاع آن‌ها اثر گذار بوده. و از طرفی کیفیت و احساس راحتی حین رانندگی را به شدت کاهش می‌دهد.

برای خرید آنلاین انواع فنر لول با ما در ارتباط باشید.

 

مشکلات فنر لول

برای فنر لول‌ ممکن است مشکلاتی به وجود آید که از جمله این مشکلات، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شکستن فنر

از آن جایی که فنر لول‌ بسیار کمتر دچار شکستگی می‌شود. اما ممکن است در اثر ضربه‌های شدید و بروز عواملی چون زنگ‌زدگی یا خستگی زیاد دچار شکستگی شدید شود. لازم است بدانید که شکستن فنر لول به راحتی می‌تواند باعث ایجاد پارگی در تایر خودرو شود. علت این امر این است که فنر به طور دقیق در کنار تایر قرار گرفته. و در صورت خارج شدن از جای خود به تایر برخورد می‌کند.

خستگی فنر

فنر لول یک قطعه فلزی بوده و کار اصلی آن، ارتعاش برای دفع کردن و جذب نمودن ضربه‌های دریافتی است. از همین رو  این نوع سیستم می‌تواند فنر را دچار خستگی کرده. و در نهایت باعث ایجاد ترک‌هایی شده که در اثر ضربه‌های ناگهانی منجر به شکستن می‌شوند. خستگی فنر هم می‌تواند فنر را در دریافت و جذب انواع ضربه‌ ها ناتوان کند. و هم می‌تواند به راحتی منجر به شکستن فنر شود.

فنر‌های گرم شده و کوتاه شده

همانطور که جدیدا شاهد هستید یکی از کارهایی که در مورد خودروها در کشور ما مرسوم شده و مشاهده می‌شود، استفاده از فنر لول اسپرت برای کاهش ارتفاع خودرو یا ارتفاع بازی بوده. که جهت اسپرت کردن ماشین‌ها به کار می‌روند.

این کاهش ارتفاع باید طبق اصول خاصی صورت پذیرد و به جای استفاده کردن از فنرهای استاندارد خودرو از فنرهایی با طول کوتاه‌تر استفاده کنند. تا از این طریق هم ارتفاع خودرو را کاهش داده. و هم دچار مشکلات در زمینه دریافت ضربات مسیر راه نشوند.

اما امروزه به جای این کار از روش‌های غیر اصولی و ناکارآمد چون بریدن و کوتاه کردن فنر اصلی استفاده می‌کنند.

همانطور که می‌دانید طول فنر با میزان انرژی دریافتی آن رابطه مستقیم دارد. در نتیجه با کوتاه کردن این فنر، میزان جذب انرژی آن کاهش پیدا می‌کند. گرم کردن فنر هم یکی دیگر از راه‌های کوتاه کردن آن است. و سبب می‌شود فنر به جسم صلب نزدیک شود. با این کار ضریب فنر تغییر پیدا کرده و اثرات آن بسیار خطرناک‌تر از کوتاه کردن فنر است.

این کار باعث می‌شود اتومبیل حین گذشتن از دست اندازها به شدت کوبیده شود.

تغییر در ضریب و اندازه فنر

در فنرها ضرایب مختلفی وجود دارد. که به طور کامل به جنس و حالت فیزیکی آن‌ها بستگی دارد. از همین رو گاهی تعویض کردن یک فنر در خودرو ممکن است ضریب متفاوت‌تری را نسبت به فنر اصلی اتومبیل ارائه دهد.

وجود این تفاوت‌ها باعث می‌شود میزان جذب انرژی در انواع فنر‌ها فرق کرده. و در نتیجه منجر به بروز مشکلاتی از جمله مشکل در بخش‌های فنی خودرو، مشکل در کیفیت سواری و حتی ایجاد مشکل در حالت ایستایی خودرو گردد.

در مورد تغییر در اندازه فنر باید گفت این امر منجر به این خواهد شد تا خودرو در مسیر حرکتی خود در جاده متحمل ضربه‌های شدیدی شود. و در نتیجه آن شکستگی فنر و پارگی در تایر خودرو را شاهد خواهیم بود.

 

برای خرید آنلاین انواع فنر با گروه تولیدی تک فنر در ارتباط باشید.

 

ساخت فنر چگونه انجام می‌شود؟

در کشور ایران بسیار کم به حوزه طراحی مهندسی در مورد فنر لول پرداخته شده است. و اکثر سازندگان این نوع فنرها براساس روش‌های سنتی و تجربی و بدون در نظر گرفتن متدهای جدید و به روز دنیا اقدام به ساخت و تولید فنر می‌کنند.

نتیجه چنین تولیدی که فارق از اصول و قواعد خاص صورت می‌گیرد، پایین آمدن راندمان و کیفیت ضعیف این محصولات در بازار خواهد بود.

در بسیاری از شرکت‌های مجهز و خاص ساخت این فنرها بر‌اساس مشخصات مورد نظر مصرف‌کنندگان و مطابق استانداردهای طراحی انجام می‌شود. از جمله این استانداردها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایز مفتول فنر از ۱ میلیمتر تا ۳۰ میلیمتر

توجه به انواع سطوح مانند سطح مقطع گرد، چهارگوش و بیضی

مواد مورد استفاده در این نوع فنرها عبارتند از فولادهای کربنی، ضد زنگ آلیاژی، سوپر آلیاژی، فسفر برنز و …

توان تیراژ تولیدی ماهانه در حدود ۱۵ میلیون عدد است.

تلرانس تولیدی بر اساس استاندارد DIN 2088 یا مشخصات مورد نظر سفارش دهندگان در نظر گرفته می‌شود.

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع فنر با مجموعه تک فنر  تماس بگیرید.

فرآیند تولید فنر

هر گونه سؤال در مورد فرآیندها و مواد تولید فنر دارید . می توانید از مشاورین ما بپرسید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی تک فنر با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره های تماس :
۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱
۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

خرید و فروش تولید فنرها در فروشگاه اینترنتی تک فنر

فروش کمک فنر ، سازنده فنر ، کاربرد فنر ، فنر تسمه ای و حلزونی ، فنر فشاری ، فروش فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، فنر صنعتی ، فنر شاخکی ، کاربرد فنر ، Spring application ، تولید و ساخت فنر ، سازنده فنر ، تولید کننده فنر ، تولیدی فنر ، ساخت فنر. گروه تولیدی تک فنر. تولید فنر. فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار . فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد.فولاد فنر.

تولید فنر خودرو ، فروش فنر خودرو ، قیمت فنر خودرو ، فنر لول خودرو ، کمک فنر خودرو ، فنر هیدرولیک ، فنر تخت ، فنر مارپیچی خودرو ، فنر پنوماتیک ، فنر پیچشی خودرو ، فنر شمشی خودرو.

فنربندی خودرو ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی.فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو . واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای.

فرآیند تولید فنر در تهران ، تولید کننده انواع فنر

فنرسازی در تهران. فنر تهران تولید فنر کششی ، تولیدی فنر ساخت فنر ، فروش فنر فنر فرم دار فروش فنر استند سیگار ، طراحی و ساخت فنر پیچشی ، فروش فنر کششی در تهران .

فروش فولاد فنر ، خرید فولاد فنر ، قیمت فولاد فنر

انواع فنر ، تولید کننده انواع فنرهای فولادی ، استیل و تسمه ای ، با دستگاه تمام اتوماتیک و CNC ، سازنده انواع واشر ، تولیدی فنر ، تولیدی فنر در تهران . تولیدی فنرهای فولادی ، فنرهای فولادی .

سازنده  واشر در تهران ، تولیدی انواع واشر . فنرهای پیچشی ، فنرهای کششی ، فنر های فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر کاسه نمد . فنرسازی خرید تسمه استیل ، تسمه فنری ، تسمه فلزی فنری ، فروش فنر فشاری ، فنر صنعتی ، ساخت فنر. فنر سوپاپ ، فنر تسمه ای کابل و شیلنگ جمع کن صنعتی ،فروش فنر کششی در تهران .

تولید کننده فنر فشاری ، فروش فنر حلزونی  ، فروش فنر استند سیگار ، قطعات تسمه ای ، صنعت فنرسازی ، کاربرد فنر ، فنرها ، تولید و فروش فنر مخروطی .

تولید فنر فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنرسازی ، انواع فنر صنعتی  ، فولاد فنر ، فنر شاخکی  ، فروش فنر شاخکدار  .

تسمه های فرم دار ، فروش تسمه فرمدار ، فنر حلزونی ، فروش فنر حلزونی ، تسمه فنر ، تولید و فروش فنر های فشاری ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلکونی ، واشر سیلیکونی ، واشر کلینگریت ، واشر نسوز ، تولید فنر در تهران .

فروش تسمه استیل ، فروش فولاد فنری ، فروش فولاد خام ، ساخت فنر ، تولید فنر ، فروش فنر پیچشی .

فنرسازی در ایران ، دستگاه فنرسازی فروش فنرهای کششی فنر پیچشی ، فنربندی خودرو ، تولید کننده فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، ساخت فنر در تهران ،  تولید فنر شاخکی در تهران ، فنر شاخکدار ، فرآیند تولید فنر .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *