تولید فنر

تولید فنر | در فنرسازی از چه مواد و متریالی استفاده می شود؟

از چه موادی برای تولید فنر استفاده می شود؟

متریال فولاد غیر آهنی و آلیاژها بهترین مواد اولیه برای تولید فنر صنعتی می باشند.

فنر صنعتی ، اجسام فلزی مارپیچ شکل هستند که خاصیت ارتجاعی داشته و در مدل ها، طرح ها و ابعاد مختلف در کارخانه ها تولید می شوند. اگر چه شکل ظاهری انواع فنرهای صنعتی بسیار ساده می باشد اما پر کاربردترین تجهیزات صنعتی محسوب می شوند.

با توجه به اینکه انواع فنر صنعتی باید مقاومت زیادی داشته باشند و تحت فشار عملیاتی بالا، پایداری و خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کنند و از سوی دیگر بتوانند مقدار نیروی زیادی را منتقل کنند، لذا باید از مواد و متریال اولیه مقاوم با خواص فیزیکی و مکانیکی بسیار عالی ساخته شوند.

چه آلیاژهایی در ساخت فنر به کار برده می شوند؟

آلیاژهای فولاد شایع ترین مواد مورد استفاده در فنرهاست.

آلیاژهای کربن بالا، فولاد کروم سیلیکون، فولاد کروم _وانادیوم و فولاد زنگ نزن بیشترین کاربرد را در تولید فنر و قطعات فلزی دارند.

مواد سرامیکی در فنرهای مارپیچ برای درجه حرارت های بالا مناسب اند. برخی از فلزات غیر آهنی از جمله فسفر، برنز و تیتانیوم در جاهایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر خوردگی است استفاده می شوند، مس نیز در فنرهایی که هادی جریان الکتریکی اند به کار می رود (به علت مقاومت پایین الکتریکی).

در این مقاله از تولیدی فنر تک فنر متریال و موادی که در فرایند تولید فنر ها استفاده می شوند، به همراه کاربردشان را معرفی می کنیم از شما برای اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه هستید سپاسگزاریم.

 

پیشنهاد میکنم مقاله ” فرایند و روش های تولید انواع فنر ” را نیز درباره روش ساخت فنر ها مطالعه فرمایید.

 

تولید فنر فولادی

 

کاربرد فولاد در ساخت انواع فنر

فولاد؛ فلزی بسیار مقاوم و مستحکم است که همه روزه مقدار بسیار زیادی از آن در دنیا تولید و مورد استفاده قرار میگیرد.

اما فولاد از چه موادی ساخته می شود؟

فولاد از ترکیب آهن و کربن تشکیل شده است، آهن به وفور در پوسته ی کره زمین پیدا می شود.

اما! آهن خالص به تنهایی در صنعت کاربردی ندارد، به همین دلیل از آلیاژهای متنوع آن استفاده می شود.

فولاد انواع مختلفی دارد که که از ترکیب آهن و کروم و نیکل و غیره درست میشود.

سخن پایانی

در مقاله امروز دانستیم که فولاد مورد استفاده برای ساخت فنر ها ( فولاد استنلس استیل) برای ساخت فنر لول، فشاری و کششی و فولاد فنر برای ساخت دیگر انواع فنرها) چیست.

  • امیدورام این مطلب برایتان مفید بوده باشد. خوشحال میشویم اگر تجربه ای در زمینه تولید فنر و یا ساخت انواع قطعات فلزی دارید، نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. 

 

همچنین می توانید برای استعلام قیمت انواع فنر و سفارش تولید فنر و قطعات فلزی موردنیاز خود با مشاورین ما در بخش فروش تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *