تسمه فرم دار, فنر ها

تسمه استیل | تسمه فولادی | تسمه خام

تسمه استیل

تسمه استیل ، فولادی و خام همگی از دسته محصولاتی هستند که در قطعه سازی و صنایع کاربرد فراوانی دارند . اما در این باره نمیتوان گفت که هر دو با یک سختی و از یک پیوند مولکولی برخوردارند . چرا که کاربردهای متفاوتی دارند و هر کدام برای موارد  خاصی استفاده میشوند .

تسمه استیل، چیست ؟

در واقع برشی از سطح مقطع فلز استیل روی انواع  ورق میباشد  .

تسمه ها در متریال های استیل ، آلومینیومی ، پلاستیکی ، نخی  و آهنی  و برخی متریال دیگر تولید میشوند . پر مصرف ترین آنها تسمه های استیل می باشند . ما در گروه صنعتی تک فنر با تولید انواع تسمه های استیل سرو کار داریم. که به صورت نواری و یا شاخه ای بسته به ضخامت های مختلف تامین و توزیع میکنیم .  که در فرآیند تولید به دو دسته تقسی میشود .

  1. تسمه نوردی
  2. تسمه ماشین کاری

  تولید تسمه نوردی

مدل نوردی از صفحات بازیافتی  و ضایعات آهن به حالت ذوبی تبدیل می گردد و تولید می شود.  و در طول این تسمه بسته به شرایط کارخانه متفاوت می باشد .سایز این تسمه ها  اغلب از  ۴متر تا ۷متر متغیر می باشند .

  تولید تسمه نوردی

در نوع ماشین کاری، تسمه ها بسیار دقیق تر و با کیفیت تر می باشند .  محصولات از ورق استیل  فابریک و درجه یک و به صورت یکدست ، یک سایز ، همراه با تلرانس  و خوش برش و به صورت شاخه ای تولید می شوند. درباره سایز تولید شاخه میتوان عنوان کرد که  اغلب شاخه ها به صورت ۶ متری عرضه می شوند. پولیش کاری و کار با ابزار در این تسمه ها بسیار لذت بخش است. چرا که در آخر لبه های تیز محصول با کمک ماشین آلات و ابزارهای مخصوصی پولیش کاری می شود. و براده ها و لبه های اضافی  حالت گرد به خود می گیرند .

 

کاربرد تسمه های استیل

تسمه های فولادی و استیل در سالهای اخیر افزایش مصرف فراوانی داشته است. که بد نیست به برخی از آنها اشاره کنیم .

  • استفاده تسمه در ساختمانها
  • استفاده تسمه در برج سازیها
  • استفاده تسمه در قطعات کشاورزی
  • استفاده تسمه در ساخت انواع گیوتین ها
  • استفاده تسمه در کارخانجات مواد غذایی
  • استفاده تسمه در کارخانجات آب معدنی
  • استفاده تسمه در موارد نظامی
  • استفاده تسمه در آردوواز باغها و اماکن تفریحی
  • استفاده از تسمه در ساخت اماکن مذهبی
  • استفاده تسمه استیل در دستگاه های برش مواد غذایی
  • استفاده تسمه در ساخت انواع پرس ها

 

ویژگیهای تسمه های استیل

در کاربردهایی که نام برده شد میتوان تسمه های مختلفی استفاده کرد . اما چرا ما استیل را انتخاب میکنیم ؟! خب از آنجایی که محیط  ما بایستی برخی شرایط خاص را از آلیاژ کاربردی آنالیز کند. اینجا آلیاژ استیل می تواند گزینه مفیدتری نسبت به سایر متریال های دسته فلزات داشته باشد . چرا که  :

  • تسمه استیل، زنگ نمیزند. و همین خاصیت آلیاژی نیازمند کلیه محیط های در معرض رطوبت می باشد.
  • تسمه استیل های در تماس با مواد شیمیایی و خورنده مقاومت بسیار خوبی دارند.
  • مقاومت کششی تسمه های استیل میتواند در صنعت یکی از مهمترین ویژگی مورد نیز صنعتگران باشد.
  • در ماشین کاری تسمه های استیل ابعاد و اندازه های دقیق تر و کیفیتی سطح ماشین کاری بسیار بهینه تری خواهیم داشت.

کاربردهای تسمه های استیل

ساخت چاقو و ابزار برش

از تسمه های سیلور استیل در تولید چاقو ، ساتور ، چنگال و ابزار برش استفاده های زیادی میشود . اگر در چند سال پیش  نگاهی به لوازم برنده آشپرخانه  می انداختید. متوجه نقره ای بودن این ابزار میشدید.  و گاها برخی تصور میکردند که در تولید آن از نقره نیز استفاده میشود . اما این  ترکیب نقره نیست چرا که خاصیت فولاد نقره این است که به حالت نقره ای بوده. و  از دسته فولاد ابزار سرد کار می باشد.  و به رنگ نقره ای جلوه میکند . تسمه استیل های ابزاری جهت ساخت لوازم برنده ای مثل لوازم ریز می باشد. و  هم در صنعت و هم در تولید لوازم خانگی از آن استفاده میشود.

  • تولید گیوتین ها و تیغه قیچی های صنعتی
  • تولید چاقو ، کارد ، چنگال و…. کلیه لوازم برنده آشپزخانه نیز از کاربردهای تسمه استیل میباشد.
  • تولید تیغه  ابزار برش اتوماتیک و پنوماتیک برش کارتن ، ورق آلومینیوم ، آهن و ….

پایه چراغ  و تسمه برق خیابانی

دیگر استفاده تسمه های استیل کربن در تولید تسمه های چراغ های خیابانی می باشد . تسمه های  میل تا  میل پانچ شده که جهت مونتاژ کابل کشی چراغ های استفاده می شود ، تسمه های کاربردی در مخابرات و برق تلفن و همچنین سینی کابل  و ترانسفورماتورهای برق که در مونتاژ آنها از تسمه استیل کربن استفاده های زیادی می شود. را می توانیم از دیگر  کاربرد های تسمه استیل بدانیم.

 کاربرد تسمه های استیل در خودروسازی

خودروسازان نیز دیگر هدف کاربرد تسمه های استیل میباشد.  تسمه های استیل در خودروسازی گاها نقش نوعی لاتون و همچنین کاربرد به عنوان تسمه کشی بدنه دارند . اتصال سینی  و موتور خودرو  لوازم زیر کاپوت و همچنین پدال ها و لوازم داخل اتاق ماشین نیز هدف دیگر تسمه های استیل هستند.

کاربرد تسمه های استیل در دوچرخه سازی

موتورسازی و دوچرخه سازی  نیز دیگر کاربرد تسمه های استیل را یدک می کشند . استفاده از تسمه استیل، در طوقه دوچرخه و رکاب موتور  و قطعات سیلندر و اتصالات بدنه دوچرخه و موتورسیکلت گزینه های است. که امروزه تقاضای برش و توزیع تسمه های استیل را بیشتر کرده است.

کاربرد تسمه های استیل در رادیاتورسازی

تولید رادیاتورهای مسی و آلومینیومی هر دو به تسمه های استیل جهت تسمه کشی نیازمند است . این گزینه تسمه های کربن استیل را بیشتر در بر میگرفته است .

از پرکاربردترین فنر تسمه ای می توان به فنر تسمه ای اشاره نمود . فنر تسمه ای در انواع تسمه های خام ، پر کربن و آلیاژی در گریدهای متفاوت به صورت تسمه شاخه و رولی وجود دارند . از جمله آن ها میتوان به ck60  و  ck70  اشاره کرد. که در این نوع فنرها از مواد نسوز برنز فنری ، مسی فنری و نرم و برنج فنری و نرم اشاره کرد .

فسفر برنز ترکیبی از مس ، فسفر و قلع می باشد. که در صنایع الکترونیک که خاصیت رسانا و فنریت باید داشته باشد استفاده می شود. و همچنین فسفر موجود باعث مقاومت در برابر خوردگی و قلع باعث استحکام می باشد . انواع فنر تسمه ای بیشتر در جاهایی که محدودیت فضا داشته باشند و نیرویی مضاعف نیاز باشد به کار می رود. مثلا در داخل یک گالون و لوله بخواهیم فنر قوی بگذاریم که هم قطر داخل و خارج برایمان مهم باشد به کار می رود .

با خرید انواع تسمه های استیل از گروه صنعتی تک فنر تجربه مفیدی نیز در خرید انواع تسمه های استیل ، فولادی و خام داشته باشید . انواع و اقسام تسمه های استیل را در فروشگاه اینترنتی تک فنر جستجو کنید.

جهت دریافت قیمت و سفارش انواع فنر از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

فروشگاه اینترنتی تک فنر

گروه تولیدی تک فنر، تولید فنر، فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار ، فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی، فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو ، واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای ، فنرسازی در تهران ، فنر تهران تولید فنر کششی .

 

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *