فنر ها

کاربرد انواع فنرها | تولید و فروش انواع فنر

فنرسازی تک فنر

فنرهاى صفحه اى

کاربرد انواع فنرها ، معمولاً در ساخت دستگاه هاى حساس و همچنین در صنعت برق به عنوان کنتاکتور از فنرهاى صفحه اى استفاده می شود.

فنر هاى صفحه ای چندلایه نیز وجود دارد. که معمولاً برای فنربندى وسایل نقلیه جاده ای و ریلى مورد استفاده قرار می گیرد.

این فنرها ضربات سخت مسیر حرکت را به نوساناتى آرام، نرم و میرا شده تبدیل می کنند. براى این کار مثلاً چند لایه فنر صفحه ای ذوزنقه دوبازویى را با طول هاى متفاوت انتخاب، و روى هم قرار می دهند، و مى بندند. در این روش ضربات جاده به صورت عمود به این فنرها وارد می شوند. و در لابه لاى فنرها به صورت افقى مستهلک می شوند. و بدین ترتیب به سرنشین هاى اتومبیل آسیبی نمی رسد.

این فنرها را با نام هاى شمشى و برگی و تخت نیز می نامند.

فنرهاى مارپیچ استوانه ای

این فنرها که مفتول آن ها دارای مقطع دایره ای است. به صورت مارپیچ و به شکل استوانه ای ساخته می شوند. درهنگام پیچیدن سیم، فاصله کوچکی بین حلقه هایی که روى هم مى نشینند، ایجاد می شود. بنابراین یک فنر با خاصیت الاستیکى بالا و حجم کمتر به دست می آید.

فنرهایى که قطر مفتول آن ها کوچک تر یا مساوى ۱۲ میلیمتر (۱۲ mm≥d) باشند، به صورت سرد. و فنرهایى که قطر سیم آن ها از ۱۲ میلی متر (۱۲mm<d) بزرگ تر باشد، به صورت گرم شکل داده می شوند. فنر هاى مارپیچ استوانه ای در اثر تأثیر نیرو، تحت فشار یا تحت کشش قرار می گیرند.

فنرهاى مارپیچى فشارى

چنان چه ملاحظه می کنید فنر در وضعیت آزاد قرار دارد و تحت تأثیر نیرو نیست. اما در حالت هاى دیگر تحت تأثیر دو نیروى متفاوت قرار می گیرد. همچنین فاصله بین حلقه ها می تواند از بین برود و حلقه ها روى هم قرار بگیرند.
در این صورت فنرها خاصیت فنرى خود را از دست می دهند. بنابراین حلقه فنرها درهنگام به کارگیرى، نباید روى هم بنشینند.

مبناى انتخاب نیروى اعمالى باید به گونه ای باشد که بین حلقه هاى فنر فشاری همیشه فاصله کوچکى باقى بماند.

فنر مارپیچى کششى

فنرهای مارپیچی، زیر بار کشش قرار می گیرند. و چون به صورت سرد ساخته می شوند. حلقه های فنر در حالت آزاد بر روى هم مى نشینند. در بسیاری از مواقع، توسط میله هاى کشیده شده یا نورد شده و بهسازى نشده. به صورت گرم فرم داده شده. و سپس آن ها را بهسازى می کنند. البته این روش کمتر به کار می رود. براى انتقال نیروى فنر از قلاب هاى گوشواره اى در یک یا دو طرف بر اساس کاربردشان استفاده می شود.

در انتخاب فرم قلاب هاى گوشواره اى باید توجه داشت که کوچک ترین شعاع داخلى قلاب گوشواره اى نباید کوچک تر از قطر مفتول باشد.

فنرهاى حلقه ای

این فنرها به صورت حلقه هاى داخلى و خارجى با سطح مقطع مخروطى دوبل ساخته می شوند. و به فنرهاى حلقه ای فشارى نیز معروف اند.

زمانی که تحت تأثیر نیروى فشارى قرار مى گیرند. حلقه های خارجى در جهت عرض بزرگ می شوند. و حلقه هاى داخلى جمع می شوند. در نتیجه حلقه هاى خارجى تحت کشش و حلقه هاى داخلى تحت فشار قرار می گیرند.

فنرهاى حلقه ای فشارى خاصیت مستهلک کنندگى قوى دارند. بنابراین در سیستم هایى که زیر بار ضربه ای بزرگ قرار دارند، به کار می روند. در موارد نادری از فنرهاى مخروطى با مقطع مستطیل و دایره، استفاده می شود.

یکى از ابداعات جدید جالب توجه فنر مارپیچى بشقابى یکپارچه است. این فنر که شبیه یک ستون از بشقاب هاى فنرى است. از دو فنر مارپیچى بشقابى مشابه با سطح مقطعى شبیه به فنر بشقابى از تسمه فولادى، که به همدیگر پیچیده اند، تشکیل شده است.
این نوع فنر نسبت به یک ستون از بشقاب هاى فنرى مزیت هاى قابل توجهى دارد. اجزاء یکپارچه به صورت بشقاب هاى مجزا از هم هستند. در نتیجه مونتاژ ساده اى دارند. و ساخت آن ها از مواد تسمه اى با جریان فازهاى غیر منقطع صورت می گیرد.

این فنرها در حین کار ایمنى زیاد دارند. و در فیکسچر هاى ابزار به عنوان ذخیره کننده نیروى فنر، براى گیره هاى کابل تله کابین هاى اسکى و ریل هاى انتقال و نیز جهت میرا کردن گشتاور چرخشى در گیربکس هاى موتورسیکلت کارایى خوبى از خود نشان داده اند.

فنرهاى بشقابى

فنرهاى بشقابى پوسته هاى حلقه ای مخروطى شکل هستند. که به صورت ستون روى هم قرار می گیرند.

مخصوصاً در طرح هایى که فضاى کمترى براى فنر وجود دارد. و نیروى زیادى بر فنر اثر می کند. و تغییر طول فنر باید کمتر باشد، به کار می رود. با توجه به ویژگیهای این فنرها، کاربرد زیادى در شیرها، ابزارها، ابزارگیرها، پرس ها، ساختمان ماشین ها، جرثقیل ها، ساختمان موتورها، پل ها و غیره دارند. و به خصوص براى نیروهاى بزرگ و تغییر طول هاى کوچک مناسب هستند.

فنرهاى بشقابى به کمک یک پین در داخل فنر، یا به کمک یک غلاف در خارج فنر جمع می شوند. و بهتر است هدایت این گونه فنرها از داخل صورت پذیرد.

فنرهاى بازویى(سنجاقی)

فنرهاى بازویى، فنرهاى پیچشى مارپیچى هستند. که تحت تأثیر نیروی خمشی قرار می گیرند. این فنرها که بیشتر به عنوان برگشت دهنده اهرم ها و درپوش ها مورد استفاده قرار می گیرند. از سیم هاى فولادى مانند فنرهاى مارپیچى، روى استوانه تولید می شوند. ابتدا و انتهاى بازوها با توجه به موارد مصرف آن ها مستقیم و یا خمیده و یا فرمى هستند. یک سر فنر باید به قسمت متحرک و سر دیگر آن به قسمت ثابت وصل شود، یا گیر کند.

فنرهاى میله ای پیچشى فنرهاى میله اى پیچشى با مقطع گرد. در وسایل نقلیه برای میرا کردن نوسان های پیچشى یا به عنوان پایدار کننده هاى پیچشى، جهت اندازه گیرى نیروى پیچشى، در آچارهاى گشتاورسنج و به عنوان کوپلینگ هاى الاستیکى در شافت ها و امثال آن به کار می روند. تغییرشکل فنری این فنرها از طریق پیچش ساق لاغر شده آن ها صورت می گیرد. و اساساً مانند فنرهای بازویی مارپیچی کار می کنند.

فنرهای لاستیکی

فنرهای لاستیکی عمدتاً برای میرا کردن نوسان ها و ضربات به کار می روند. و به علت دارا بودن خاصیت استهلاکی خیلی بالاى خود، تحت تأثیر نیروهای اصطکاکی داخلی قرار می گیرند.

از خواص مهم آن ها عمر طولانی و مقاومت در مقابل ساییدگی و مقاومت در مقابل گرما و همچنین در مقابل ماده هایی مثل روغن و بنزین است. خراب شدن ساختمان داخلی این فنرها را پیر شدن می نامند.

به عنوان فنرهای فونداسیون و یا عضوهای رابط در کوپلینگهای الاستیک به کار می روند.

فنرهای حلزونی پیچشی

فنرهای حلزونی پیچشی با پیچیدن (مانند کوک کردن ساعت)، انرژی ذخیره می کنند. تا برای به حرکت درآوردن المان های وابسته خود، انرژی اندوخته شده را پس دهند، یعنی مانند یک مکانیزم موتور کار می کنند.

بنابراین یک سر این نوع فنرها (داخلی یا خارجی) را به بدنه وصل می کنند. و از سر دیگر کوک می شود. فنرهای حلزونی در سیستم های اندازه گیری، مکانیزم های ساعت و اسباب بازی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. و برای اینکه بین حلقه ها، فاصله های مساوی به وجود آید به صورت حلزونی ساخته می شوند.

کاربرد فنر در لوازم خانگی برقی

همه ما روزانه از وسایل برقی مختلفی استفاده میکنیم. ماشین لباسشویی ، یخچال ، جاروبرقی ، مایکروویو و سشوار ، همگی برای کارهای روزمره شما ضروری هستند. که در همه این وسایل یک فنر کوچک و خاص در حال کار است.این فنرها یک کار مهم برای انجام دادن دارند.آنها مقاومت ایجاد می کنند. و در صورت لزوم به باز و بسته شدن درب کمک می کنند. فنرها در ماشین لباسشویی ها استفاده می شوند. تا مخزن لباسشویی در حالت تعلیق درآید. هنگامی که دستگاه می چرخد ، مخزن با سرعت بالایی می چرخد. درواقع فنرها در حفظ تعادل مخزن لباسشویی نقش دارند.

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع فنر با مجموعه تک فنر  تماس بگیرید.

هر گونه سؤال در مورد فرآیندها و مواد تولید فنر دارید ، می توانید از مشاورین ما بپرسید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی تک فنر با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره های تماس :
۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱
۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

خرید  و فروش انواع فنر در فروشگاه اینترنتی تک فنر

ساخت فنر

فنر تسمه ای و حلزونی ، فنر فشاری ، فروش فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، فنر صنعتی ، فنر شاخکی ، کاربرد فنر ، Spring application ، تولید و ساخت فنر ، سازنده فنر ، تولید کننده فنر ، تولیدی فنر ، ساخت فنر ،گروه تولیدی تک فنر. تولید فنر. فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار . فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد.

تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی.فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو . واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای ، فنرسازی در تهران. فنر تهران تولید فنر کششی ، تولیدی فنر ساخت فنر ، فروش فنر فنر فرم دار فروش فنر استند سیگار .

فنرها ، فنرسازی ، تولید فنر ، ساخت فنر ، تولید کننده فنر.

انواع فنر ، تولید کننده انواع فنرهای فولادی ، استیل و تسمه ای ، با دستگاه تمام اتوماتیک و CNC ، سازنده انواع واشر ، تولیدی فنر ، تولیدی فنر در تهران . تولیدی فنرهای فولادی ، فنرهای فولادی . سازنده  واشر در تهران ، تولیدی انواع واشر . فنرهای پیچشی ، فنرهای کششی ، فنر های فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر کاسه نمد . فنرسازی خرید تسمه استیل ، تسمه فنری ، تسمه فلزی فنری ، فروش فنر فشاری ، فنر صنعتی ، ساخت فنر ، فنر سوپاپ .

تولید فنر فشاری ، کاربرد فنر فشاری ، قیمت فنر فشاری

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید. همچنین به سوالات شما هم در خصوص انواع فنر  پاسخ داده می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *