فنر پیچشی

فنر پیچشی | فنر مارپیچ | تولید عمده فنر پیچشی

فنر مارپیچ

فنر پیچشی

فنر پیچشی نوعی فنر مارپیچ است. که انرژی مکانیکی را در خود ذخیره و سپس آزاد می کند. این فنر پیچ خورده نیرویی متناسب با نیروی وارد شده آزاد می کند. این نیرو در جهتی مخالف آزاد می شود.

فنر های پیچشی یکی از رایج ترین انواع فنر هستند. که در صنایع و تولیدات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. فنر های پیچشی در مجموعه ای از اندازه ها، مواد و ضخامت طراحی و تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

در صنعت الکترونیک، از فنر های مینیاتوری استفاده می شود. در مقابل در صنعت های بزرگ تر و مهم تر، فنر های بزرگ تر کاربردی تر هستند. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، به احتمال زیاد به یک فنر پیچشی نیاز خواهید داشت.

دستگاه های ورزشی، لوازم و وسایل روزمره، تجهیزات پزشکی، خوروسازی، تولید لولا و بسیاری دیگر از انواع کسب و کار ها به یک فنر در محصولات و دستگاه های خود نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم درباره مزایای استفاده از تولید فنر پیچشی و استفاده از آن در ساخت درب پارکینگ، ماهیت فنر های پیچشی، و کسب و کار هایی که به این نوع فنر نیاز دارند، صحبت کنیم. در صورتی که در استفاده و خرید این نوع فنر کاربردی تردید دارید، ادامه این مقاله می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

فنر پیچشی و مزایای آن

فنر پیچشی کاربرد های متنوعی در مکان های مختلف دارد. یکی از این کاربرد ها، استفاده از آن در درب پارکینگ است. به جرئت می توانیم بگوییم یکی از مهم ترین قسمت های درب پارکینگ، فنر پیچشی محسوب می شود.

نوع قطعات درب در ۲ حالت دستی و اتوماتیک متفاوت است. دو مدل مختلف از فنری که برای درب پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند. شامل فنر های افزایشی و پیچشی هستند. در واقع هدف اصلی این فنر متعادل کردن وزن درب پارکینگ است.

با این قطعه می توانید به راحتی درب سنگین اتوماتیک پارکینگ را باز و بسته کنید. فنر های کششی نوعی فنر کاربردی در درب های پارکینگ قدیمی هستند. این فنر ها با فشار زیادی باز و بسته می شوند. فنر کششی تحت فشار زیادی کار می کند و کمی خطرناک به نظر می رسد.

در مقابل فنر پیچشی که مربوط به تولیدات جدید در کارخانه هاست. به جای اعمال فشار سنگین، با چرخش کار می کند. از جمله مزایایی که فنر مورد نظر دارد، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

طول عمر

فنر های کششی و پیچشی هر ۲ در سطح مکانیکی متفاوتی عمل کنند. فنر کششی همانطور که از نامش پیداست، با استفاده از فرمول انبساط و انقباض کار می کند. در مقابل نحوه عملکرد فنر های پیچشی کمی متفاوت است.

این فنر منبسط یا منقبض نمی شود بلکه با اعمال یک نیروی کم، پیچیده می شود. فنر پیچشی از حرکت پیچشی استفاده می کند. که سایش و پارگی کمتری ایجاد می کند. این نکته باعث صرفه جویی در فلز فنر های درب پارکینگ می شود. فنر های پیچشی در مقابل فنر های کششی دوام و طول عمر هم بیشتری دارند.

عملکرد نرم و موثر

چه در زمان نصب و چه در زمان تعویض فنر های پارکینگ به نیروی مکانیکی زیادی نیاز است. وقتی درب پارکینگ باز می شود، فنر منقبض می شود. و در زمان بسته بودن فنر منبسط خواهد بود. این عملکرد به این معناست که مقدار زیادی فشار در حالت باز شدن درب، به فنر وارد می شود. در این شرایط فنر مورد بحث به آرامی باز و بسته می شود.

خط و آسیب کمتر

وقتی صحبت از خطر و ایمنی به میان می آید، فنر پیچشی نسبت به فنر کششی خطر کمتری دارد. وقتی فنر های پیچشی آسیب می بینند. یا زنگ زده می شوند، به ۲ قسمت تقسیم می شوند و می شکنند.

فنر های پیچشی توسط یک محور فلزی احاطه می شوند. این محور فلزی از در رفتن فنر و آسیب رساندن به لوازم اطراف جلوگیری می کند. در مقابل با فنر کششی احتمال خطر بیشتر است؛ زیرا می تواند در برود و به وسایل اطراف آسیب برساند.

پارکینگ بخشی از خانه است و به مراقبت نیاز دارد. اگر قصد دارید درب پارکینگ یا فنر آن را تعویض کنید. در انتخاب فنر پیچشی متناسب با آن دقت کافی را داشته باشید. طول عمر و ایمنی این مدل فنر عالی است و مزیت های فوق العاده ای برای یک درب پارکینگ دارد.

فنر پیچشی چیست؟

به طور کلی فنر ها از جمله قطعاتی هستند که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. این فنر ها شکلی مارپیچی دارند. و با اعمال نیروی چرخشی یا گشتاور کار می کنند. هر ۲ طرف یک فنر به بخش دیگری از یک دستگاه متصل می شود.

وقتی که این اجزا در اطراف نقطه مرکزی فنر می چرخند، فنر دوباره به حالت اول خود باز می گردد. اگر می خواهید نمونه ای از فنر پیچشی را در زندگی روزمره خود ببینید، یک گیره لباس را تصور کنید. فنر های پیچشی در زمان قرار گرفتن بین ۲ جزء چوبی، مقاومت بیشتری پیدا می کند. این نوع فنر در انواع اندازه ها تولید می شود. ضمنا می توانید آن را طوری سفارش دهید که در جهت عقربه های ساعت یا بر خلاف آن پیچیده شود.

کاربرد فنر پیچشی

فنر های پیچشی کاربرد های متنوعی دارند. و در محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اولین محصول کامیون ها یا وسایل نقلیه بزرگی هستند. که وزن زیادی حمل می کنند. این فنر ها برای تغییر ارتفاع سواری یا جبران وزن موتور مورد استفاده قرار می گیرند.

یک کاربرد فنر پیچشی که بسیار رایج است و در بالا به آن اشاره کردیم، به استفاده در درب گاراژ بر می گردد. فنر ها به صورت محکم دور یک محور فلزی پیچیده می شوند. این محور فلزی در زمان باز شدن به درام کابل وصل می شود. به طور کلی فنر های پیچشی در لولای بسیاری از درب ها مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا بدون فناوری الکترونیکی پس از باز شدن، بسته می شوند.

فنر های پیچشی به لولا متصل می شوند. یک طرف آن به صفحه ثابت روی دیوار و طرف دیگر آن به صفحه متحرک روی درب نصب می شود. طراح فنر باید بداند که محصول چه میزان کششی نیاز دارد. این میزان کشش تاثیر مستقیمی بر اندازه فنر خواهد گذاشت.

به طور مثال زمانی که فنر تحت فشار قرار می گیرد، قطر سیم فنر کاهش پیدا می کند. و طول آن زیاد می شود. این سیم فلزی باید به راحتی خم شود و در عین حال به راحتی به حالت اولیه خود بازگردد.

چه کسب و کار هایی به خرید فنر پیچشی نیاز دارند؟

فنر پیچشی قطعه ای است که با پیچیدن، نیرویی در جهت مخالف وارد می کند. وقتی این فنر به خود می پیچد و فشرده می شود. انرژی مکانیکی را ذخیره می کند. این قطعه بر اساس کاربردی که دارد در جهت یا خلاف عقربه های ساخت پیچیده می شود. بعضی از کسب و کار ها و تولید کنندگانی که به فنر پیچشی نیاز دارند، در ادامه این مقاله ذکر شده اند:

ساعت

در ساخت ساعت های آونگی از فنر پیچشی استفاده می شود.

گیره لباس

یکی از رایج ترین کاربرد های این فنر که در بالا به آن اشاره کردیم. گیره لباس یا سنجاق لباس است. عملکرد این محصول با استفاده از فنر راحت می شود.

خودرو

فنر پیچشی برای ایجاد حرکت یکنواخت و بدون اصطکاک در خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل از فنر ها برای قسمت های مختلفی مثل سیستم تعلیق خودرو، شاسی، سوپاپ خودرو، کلاچ و شیفتر دنده استفاده می شود.

تجهیزات پزشکی

در بسیاری از تجهیزات پزشکی از فنر استفاده می شود. تخت های بیمارستانی، لوازم دندانپزشکی، ویلچر و موارد مشابه دیگر از جمله تجهیزاتی هستند که به فنر نیاز دارند. این فنر ها از فولاد کربن ساخته شده اند که به افزایش طول عمر فنر کمک می کنند.

لولای درب

این فنر ها در ساخت و به کار بردن لولای درب ها هم مورد استفاده قرار می گیرند. از درب های خودرو و درب های ساختمان مسکونی گرفته. تا درب های سنگین انبار ها، در لولای آن ها از فنر های پیچشی استفاده شده است.

استفاده از فنر پیچشی برای ساخت این درب ها، امکان بازگشتن درب به حالت اولیه اش را فراهم می کند. حتما درب سالن هایی را دیده اید که پس از باز شدن به جلو و عقب حرکت می کنند. و در نهایت به حالت اولیه خود باز می گردند. این شیوه عملکرد به استفاده از فنر پیچشی در لولا مرتبط است.

در نهایت فنر پیچشی یکی از مهم ترین و کارآمد ترین اجزایی است. که بسیاری از کسب و کار ها به آن نیاز دارند. قبل از خرید فنر پیچشی این نکته را در نظر بگیرید. که قرار است آن را در کجا استفاده کنید. اندازه و شکل فنر می تواند تا حد زیادی در انتخاب شما اثرگذار باشد.

این فنر می تواند انرژی مکانیکی مورد نیاز شما را در خود ذخیره و سپس آن را آزاد کند. این انرژی آزاد شده در جهتی مخالف انجام می شود. در ضمن هر چقدر میزان پیچش سیم ها کمتر باشد و سیم ها ضخیم تر باشند، قدرت فنر ها بیشتر خواهد شد.

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع فنر با مجموعه تک فنر  تماس بگیرید.

هر گونه سؤال در مورد فرآیندها و مواد تولید فنر دارید . می توانید از مشاورین ما بپرسید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی تک فنر با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره های تماس :
۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱
۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

خرید و فروش تولید فنرها در فروشگاه اینترنتی تک فنر

فنر فشاری خودرو ، فروش کمک فنر ، سازنده فنر ، کاربرد فنر ، فنر تسمه ای و حلزونی ، فنر فشاری ، فروش فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، فنر صنعتی ، فنر شاخکی ، کاربرد فنر ، Spring application ، تولید و ساخت فنر ، سازنده فنر ، تولید کننده فنر ، تولیدی فنر ، ساخت فنر. گروه تولیدی تک فنر. تولید فنر. فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار . فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، فروش انواع فنر ، فولاد فنر.

تولید فنر خودرو ، فروش فنر خودرو ، قیمت فنر خودرو ، فنر لول خودرو ، کمک فنر خودرو ، فنر هیدرولیک ، فنر تخت ، فنر مارپیچی خودرو ، فنر سازی در تهران ، فنر پنوماتیک ، فنر پیچشی خودرو ، فنر شمشی خودرو ، فروش عمده فنر فشاری .

فروش انواع فنر در تهران

فنر در صنایع نظامی ، فنربندی خودرو ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی.فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو . واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای ، ساخت عمده فنر در تهران . 

تولیدی فنرسازی در تهران  ، علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی ، خرید فنر ، ساخت فنر فشاری .

فرآیند تولید فنر در تهران ، تولید کننده انواع فنر ، تولید کننده فنر در تهران ،فروش عمده فنر  .

فنرسازی در تهران. فنر تهران تولید فنر کششی ، تولیدی فنر ساخت فنر ، فروش فنر فنر فرم دار فروش فنر استند سیگار ، فرآیند تولید فنر ، خرید فنر عمده ، طراحی و ساخت فنر پیچشی ، فروش فنر کششی در تهران .

فروش فولاد فنر ، خرید فولاد فنر ، قیمت فولاد فنر ، تولید و فروش عمده فنر .

انواع فنر ، تولید کننده انواع فنرهای فولادی ، استیل و تسمه ای ، با دستگاه تمام اتوماتیک و CNC ، سازنده انواع واشر ، تولیدی فنر ، تولیدی فنر در تهران . تولیدی فنرهای فولادی ، فنرهای فولادی .

سازنده  واشر در تهران ، تولیدی انواع واشر . فنرهای پیچشی ، فنرهای کششی ، فنر های فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر کاسه نمد . تولید فنر آب پاش ، فنرسازی خرید تسمه استیل ، تسمه فنری ، تسمه فلزی فنری ، فروش فنر فشاری ، تولید عمده فنر صنعتی در تهران ، فنر صنعتی ، ساخت فنر. فنر سوپاپ ، فنر تسمه ای کابل و شیلنگ جمع کن صنعتی ،فروش فنر کششی در تهران .

فروش فنر حلزونی ، تولید فنر کششی .

تولید کننده فنر فشاری ، فروش فنر حلزونی  ، فروش فنر استند سیگار ، قطعات تسمه ای ، صنعت فنرسازی ، کاربرد فنر ، فنرها ، تولید و فروش فنر مخروطی .

تولید فنر فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنرسازی ، انواع فنرهای ، انواع فنر صنعتی  ، فولاد فنر ، فنر شاخکی ، ساخت فنر حلزونی ، فروش فنر شاخکدار ، تولید کننده فنر در تهران ، فروش فنر فشاری در تهران ، فروش انواع فنر کششی ، فروش عمده فنر فشاری ، تولید عمده فنر .

تسمه های فرم دار ، فروش تسمه فرمدار ، فنر حلزونی ، فروش فنر حلزونی ، تسمه فنر ، تولید و فروش فنر های فشاری ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلکونی ، واشر سیلیکونی ، واشر کلینگریت ، فنر فشاری خودرو ، واشر نسوز ، تولید فنر در تهران .

فروش تسمه استیل ، فولاد فنر در تهران ، فنر ، تولید فنر ، تولید عمده فنر در تهران ، تولید فنر کششی ، فروش فولاد فنری ، فروش فولاد خام ، ساخت فنر ، تولید فنر ، فروش فنر پیچشی .

قطعات تسمه ای ، تسمه فلزی

فروش انواع فنر در تهران

فنرسازی در ایران ، دستگاه فنرسازی فروش فنرهای کششی فنر پیچشی ، فنربندی خودرو ، تولید کننده فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، ساخت فنر در تهران ،  تولید فنر شاخکی در تهران ، فنر شاخکدار ، فرآیند تولید فنر ، آشنایی با انواع فنرهای مختلف ، فروش فنرهای صنعتی در تهران ، فروش فنر فشاری مخروطی در تهران .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *