فنر پیچشی, فنر ها

فنر پیچشی | فروش فنر پیچشی

فنرهای پیچشی

فنر های پیچشی در زمانی که فنر تحت پیچش یا دوران قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرند. شکل ابتدا و انتهای فنرهای پیچشی بسته به محل قرار گیری می تواند متفاوت باشد.
شرکت تولن موتور توانایی تولید فنرهای پیچشی در مدل های مختلف ابتدا و انتها (شاخکدار، حلقه ای و …) از سایز ۵mm تا ۴۵mm را با رعایت استاندارهای مشتری (۱۳۹۰۶-۳) داراست.

ویژگیهای محصول

  • امکان تولید به دو روش سرد و گرم
  • قطر مفتول از ۳ میلی متر الی ۴۵ میلی متر
  • طول آزاد و حلقه ها به صورت نامحدود
  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی
  • بدون محدودیت در تیراژ تولیدی
  • امکانات تکمیلی شامل سنگ زنی، شات پینتینگ و پوشش محافظ
  • تولید بر اساس استاندارد های DIN2096, DIN2095

فنر پیچشی چیست و کجا استفاده می شود

فنر پیچشی قطعاتی بسیار رایج هستند و تقریباً در هر صنعتی یافت می شوند. یکی از مهمترین قطعات مکانیکال سیستم های دینامیکی می باشند.

فنرها در ابتدایی ترین تعریف، قطعاتی هستند. که انرژی پتانسیل مکانیکی را ذخیره می کنند. فنرها کاربرد زیادی در انواع وسایل صنعتی، صنعت خودرو و بسیاری از لوازم خانگی دارد. با توجه به متفاوت بودن موارد استفاده فنرها، شکل های متفاوتی از فنر تولید می شود. که کارایی بهتری در وسایل مختلف داشته باشند.

تقسیم بندی فنرها بر اساس نوع ساخت و شکل آن ها انجام می شود. از انواع فنر صنعتی می توان به فنر کششی، فنر فشاری و فنرهای پیچشی اشاره نمود. در این راهنما قصد داریم تا فنرهای پیچشی و کاربرد آنها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

هر آنچه که لازم است درباره ی فنرهای پیچشی بدانید

فنرهای پیچشی که نام تجاری آن Torsion spring است. یکی از انواع فنرهایی است که به منظور ذخیره و ارسال انرژی چرخشی ساخته شده است. این مدل فنرها عکس فنر فشاری و کششی که باید فشرده یا کشیده شوند، با نیروی چرخشی عمل می کنند. به این شکل که در فنر پیچشی، مفتول فنر فشرده یا خم نمی شود. همانطور که از نام آن مشخص است، فنر در حین انجام فرایند برای انتقال انرژی می چرخد. در واقع به منظور عمل کردن باید شاخک های آن را گرفته. و در جهت هم به صورت چرخشی در حول مرکز فنر فشار وارد نمود. فنرهای پیچشی معمولاً از تیتانیوم، کربن و فولاد ضد زنگ و مس بریلیم ساخته می شوند. آن هم به دلیل حرکت پیچشی بالای آنها، البته انتخاب مواد برای ساخت این فنرها به کاربرد آنها بستگی دارد.

طراحی و کار فنرهای پیچشی به چه صورت است؟

طراحی این نوع از فنرها به گونه ای است که توانایی ایجاد و تحمل گشتاور را داشته باشند. و جهت اعمال نیروهای چرخشی در مکانیزم ها مورد استفاده قرار می گیرند. کار این فنرها بدین صورت است که، فنرهایی مارپیچ بوده که گشتاور و یا نیروی دوار اعمال می کنند. دو انتهای فنر پیچشی به قطعات و اجزای دیگر متصل است. و زمانی که این اجزا شروع به چرخش حول محور مرکزی فنر پیچشی می کنند، فنر سعی میکند که آنها را به سمت موقعیت اصلی برگرداند.

نکته: (جهت اعمال نیرو)

یکی از نکات مهم در مورد فنرهای پیچشی، جهت اعمال نیرو است. با توجه به اینکه با باز شدن فنر پیچشی قطر داخلی آن کاهش و طول آن افزایش می یابد، جهت اعمال نیرو می بایست به سمتی باشد که طی آن فنر بسته شود.

از انواع فنرهای پیچشی می توان موارد زیر را نام برد.

فنر پیچشی نیز چند نوع دارد که هر یک از انواع آن ها کاربرد مختلفی دارند، در ادامه به شرح انواع فنرهای پیچشی می پردازیم:

۱فنرهای پیچشی ساده:

این مدل فنر خود شامل دو نوع فنر پیچشی کیپ و فنر پیچشی گام دار می شود. که با توجه به نوع فعالیت طراحی می شود: فنرهای پیچشی کیپ. فنرهای پیچشی گام دار. با این تفاوت که اصطکاک بین حلقه های فنر در نوع فنر پیچشی گامدار حذف می شود.

۲فنرهای پیچشی دوقلو:

فنرهای پیچشی دوقلو شامل دو ست حلقه می باشند. شامل دو ست حلقه بوده که یک ست چپ گرد و دیگری راست گرد می باشد. این دو ست که به یکدیگر متصل هستند. بصورت موازی عمل کرده و گشتاور کلی فنر دوقلو مجموع گشتاور اعمالی از جانب هر ست می باشد. این مدل فنر پیچشی کاربردهای بسیار زیادی دارد برای مثال: فنر های استفاده شده در قلاب‌های جرثقیل و یا فنر قفل‌ های درب خودرو از نوع فنرهای پیچشی دوقلو هستند.

کاربرد انواع فنرهای پیچشی

استفاده در لولای در. قابل استفاده در انواع گیره ها. اهرم بازگشت. استفاده سیستم تعلیق خودرو، شاسی، شیرهای اتومبیل، کلاچ و دنده. ساعتهای آویز پیچشی.

آشنایی با فنرهای پیچشی خودرو

فنرهای پیچشی میله ی مستقیمی از جنس فولاد مخصوص فنر است. که یک سرش به شاسی یا اتاق خودرو متصل گردیده. و سر دیگرش به طبق بالا یا پایین متصل می باشد. بطوری که وقتی طبق در پاسخ به حرکت چرخ ها به طرف بالا و پایین نوسان می کند. فنر موج گیر پیچش پیدا می کند؛ پس از حذف نیروی پیچشی نیز، مجددا به حالت اولیه خود باز می گردد.

از این نوع فنر به دو منظور استفاده می شود:

۱فنربندی: به عنوان فنرهای پیچشی در خودروهایی نظیر فولکس واگن، کرایسلر و … استفاده می شود.

۲اهرم تعادل: از فنرهای پیچشی به عنوان اهرم های طولی و عرضی، پانهارد و ضد غلتش نیز استفاده می شود.

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع فنر با مجموعه تک فنر  تماس بگیرید.

هر گونه سؤال در مورد فرآیندها و مواد تولید فنر دارید ، می توانید از مشاورین ما بپرسید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی تک فنر با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره های تماس :
۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱
۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

خرید و فروش انواع فنر در فروشگاه اینترنتی تک فنر

تولید فنر تسمه ای

فنر تسمه ای و حلزونی ، فنر فشاری ، فروش فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، فنر صنعتی ، فنر شاخکی ، کاربرد فنر ، Spring application ، تولید و ساخت فنر ، سازنده فنر ، تولید کننده فنر ، تولیدی فنر ، ساخت فنر ،گروه تولیدی تک فنر. تولید فنر. فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار . فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد.فولاد فنر

تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی.فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو . واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای ، فنرسازی در تهران. فنر تهران تولید فنر کششی ، تولیدی فنر ساخت فنر ، فروش فنر فنر فرم دار فروش فنر استند سیگار .

انواع فنر ، تولید کننده انواع فنرهای فولادی ، استیل و تسمه ای ، با دستگاه تمام اتوماتیک و CNC ، سازنده انواع واشر ، تولیدی فنر ، تولیدی فنر در تهران . تولیدی فنرهای فولادی ، فنرهای فولادی . سازنده  واشر در تهران ، تولیدی انواع واشر . فنرهای پیچشی ، فنرهای کششی ، فنر های فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر کاسه نمد . فنرسازی خرید تسمه استیل ، تسمه فنری ، تسمه فلزی فنری ، فروش فنر فشاری ، فنر صنعتی ، ساخت فنر ، فنر سوپاپ ، فنر تسمه ای کابل و شیلنگ جمع کن صنعتی ،فروش فنر کششی در تهران .

تولید فنر تسمه ای ، فروش فنر حلزونی  ، فروش فنر استند سیگار ، قطعات تسمه ای .

تولید فنر فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنرسازی ، انواع فنر صنعتی  ، فولاد فنر .

تسمه های فرم دار ، فروش تسمه فرمدار ، فنر حلزونی ، فروش فنر حلزونی ، تسمه فنر .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *