تولید فنر, فنر ها

علم فنرسازی | تولید فنر در تهران | فنر صنعتی

علم فنرسازی

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران

فنر از دوره ما قبل تاریخ (حدودا ۶۱۰۰۰ سال پیش) و زمان های بسیار دور ساخته شده است. و طی پیشرفت هایی که داشته به اشکال امروزی در آمده است. و کاربردهای فراوان فنر در صنعت ( فنر صنعتی ) به حدی زیاد شده است. که نمی توان وجود آن را از صنعت حذف نمود. جالب است بدانید در گذشته و قبل از اینکه فنر را از فلز بسازند، از فنرها برای ساخت تیر و کمان (که اصلی ترین سلاح موجود در گذشته بوده است) استفاده می شده است. و این موضوع را می توان از بقایای موجود در آثار باستانی کشف شده به وضوح دریافت.

با این تفاسیر اهمیت فنرها و کار مهمی که انجام می دهند بسیار زیاد است. و در عین حال که فنر ساختار بسیار ساده ای دارد. اما کار بسیار مهم ذخیره انرژی را برای انجام کارها از کوچک گرفته تا بزرگ انجام می دهد.

نحوه کار فنر

فنر به واسطه کشیده شدن یا فشرده شدن ، ذخیره انرژی انجام می شود. انرژی ذخیره شده در فنر تا زمانی که فنر رها شود در فنر باقی می ماند. از این ویژگی می توان در شرایط مختلف استفاده نمود.

وظیفه اصلی هر فنر جذب یا ذخیره انرژی پتانسیل است.

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران

کاربرد فنر 

با گذشت زمان و پیشرفت و توسعه علم فنرسازی باعث ورود فنر به صنایع مختلف جهت ساخت تجهیزات موردنیاز شده است. از این ابزار کاربردی در انواع زمینه های ساخت سلاح، موارد صنعتی، جواهرسازی و … استفاده های مهمی شده است. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد کاربردهای فنر در صنعت خواهیم پرداخت. و با علم فنرسازی بیشتر آشنا خواهید شد.

انواع فنر صنعتی

فنرها از نظر حالت ماده به سه دسته تقسیم می شود :

فنرهای مکانیکی

فنرهای هوایی یا پنوماتیک

فنرهای روغنی یا هیدرولیک

انواع فنر از لحاظ فیزیکی

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی

فنرها از لحاظ فیزیکی در انواع و اقسام مختلفی طراحی و تولید شده است که عبارتند از :

فنرهای مارپیچی

فنرهای کششی

فنرهای فشاری

فنرهای شاخکی

فنرهای پیچشی

فنر صنعتی

فنر صنعتی

فنرمکانیکی

طیف وسیعی از فنرهای طراحی شده انرژی مکانیکی را در خود ذخیره می کنند. و به هنگام نیاز انرژی را آزاد می کنند. که به این نوع فنرها، فنر مکانیکی گفته می شود. از فنرهای مکانیکی در صنعت استفاده های زیادی می شود. و با توجه به نیازهای متفاوت صنایع مختلف، انواع مختلفی از فنرهای مکانیکی نیز طراحی و ساخته شده اند.

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی

انواع فنرهای مکانیکی

فنرهای مکانیکی در انواع مختلفی طراحی ، تولید و عرضه شده اند که عبارتند از :

فنر تخت ساده

فنر تخت پارابولیک

فنر تخت ذوزنقه‌ای

فنر نانولوله‌ای

فنر لاستیکی

فنر مارپیچ مخروطی

فنر تسمه ای

فنر مفتولی

فنر حلزونی

فنر مارپیچ پیچشی

فنر مارپیچ فشاری

فنر مارپیچ کششی

فنر صفحه‌ای فشاری

فنرلول

روش های ساخت فنر مکانیکی

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی

برای ساخت فنر مکانیکی روش های مختلفی وجود دارد که عبارتند از :

توسط دریل دستی و میله های مخصوص

تولید فنر به کمک ماشین های مخصوص تولید فنر

تولید فنر به کمک ماشین تراش های معمولی

فنر مکانیکی در صنعت کاربردهای مختلفی دارد. که می توان با هریک از روش های گفته شده. و با توجه به شرایط اقدام به تولید فنر موردنظر نمود.

فنرپیچ مکانیکی کیست؟

به کسی که بتواند به وسیله دستگاه ها و ابزارهای مورد نیاز فنرهای با اندازه های مختلف تولید کند ، فنرپیچ مکانیکی می گویند.

فنرهای هوایی یا پنوماتیک

در صنعت خودروسازی از خاصیت تراکم پذیری هوا و گازهای دیگر به جای فنر در تعلیق خودروهای سنگین و گاهی هم در خودروهای سبک استفاده می کنند. نحوه عملکرد این فنرها اینگونه است که اهرمی که به شاسی متصل شده است. نسبت به ارتفاع آن بالا و پایین می رود. و زمانی که اهرم شروع به حرکت در جهت مخالف می کند. سوپاپ ورودی بسته و سوپاپ خروجی باز می شود.

پس از انجام این اعمال باد کیسه فنر تقریبا خالی می شود. تا جایی این باد خالی می شود که اهرم در حالت میانی قرار بگیرد. بنابراین نسبت به افزایش بار خودرو فشار باد در کیسه های هوایی زیاد می شود. و با کاهش بار فشار هوای فنر کاهش پیدا می کند با این وصف می توان فنرهای هوایی را نوع ایدال دانست.

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی

سیستم فنر هوایی یا پنوماتیک در خودروها از اجزای زیر تشکیل شده است:

کمپرسور

محفظه با کیسه هوایی

لوله های انتقال هوا

این فنرها که در نقش کمک فنر در خودرو ظاهر می شوند. باعث افزایش ایمنی خودرو می شوند. و از طرف دیگر آرامش و راحتی راننده و سرنشینان را تامین می نماید.

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی

فنر در صنعت

امروزه صنعت فنرسازی خیلی جدی تر ، تخصصی تر و حرفه ای تر از گذشته است. زیرا در اکثر قطعات مکانیکی نیاز به استفاده از فنر می باشد. به عنوان مثال استفاده از فنر در برخی از خودروها ضروری می باشد. زیرا وجود فنر در خودرو شتاب نسبی خودرو را کنترل می کند.

همان طور که در کاربرد فنرها گفته شد ، فنرها در تمامی صنایع به کار برده می شوند. همین موضوع باعث طراحی انواع مختلفی از فنر شده است. تا بتوان از آن در صنایع و قطعات مختلف استفاده نمود.

مثالی که در بالا ذکر شد و به استفاده از فنر در خودرو اشاره کرد. یکی از هزاران استفاده از فنر در صنعت است. که دلایل زیر را می توان برای ضرورت استفاده از فنر در خودرو بیان کرد :

جهت افزایش نیروی کششی چرخ ها بایستی دائماً چرخ های خودرو را به سطح زمین فشرد.

کاهش ضربات به اتاق سرنشینان توسط چرخ ها و جذب این انرژی ها.

کاهش انتقال ضربات چرخ ها به اتصالات و مفصل ها.

تماس چرخ های جلو با جاده که باعث تسلط راننده جهت هدایت و کنترل بهتر خودرو می شود.

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی

فنر صنعتی

فنرهای مختلفی در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. که اصطلاحاً به آن فنر صنعتی می گویند. باید توجه داشت که هر صنعت نیازهای مربوط به خود و هم چنین شرایط خاص جوی دارد. که ممکن است در طراحی و تولید فنر مورد نیاز باید به آن ها توجه کرد.

به عنوان مثال در صنایع نفت و گاز شرایط جوی به گونه ای است. و در صنایع ماشین آلات صنعتی به گونه ای دیگر است. هم چنین نیازهای این دو صنعت به طور کامل با هم متفاوت است.

به دلیل این که در محیط های نفت و گاز و پتروشیمی فنرهای صنعتی در مجاورت آب و اسید و هوا قرا می گیرند. بنابراین باید در انتخاب جنس مواد برای تولید فنر دقت نمود. در این مکان ها فنرها را بیشت تر از جنس  استنلس استیل یا اینکونل و یا هات الویه می سازند. زیرا این مواد در برابر اسید ، حرارت و آب مقاومت خوبی دارند. و دچار زنگ زدن یا خورندگی که موجب خرابی فنر می شود نمی شوند.

انواع فنر صنعتی

فنر کششی

فنر فشاری

فنر فرم دار

فنر تسمه ای

فنر ویبراتور

فنر فشار قوی

انواع فنر حلزونی

فنر صنعتی با کیفیت

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی

در انتخاب فنر صنعتی باید توجه لازم را داشته باشید تا بتوانید بهترین فنر را انتخاب کنید. بهترین فنر باید دارای ویژگی هایی زیر باشد :

پایداری و مقاومت بالا

حفظ خاصیت ارتجاعی تحت فشار عملیاتی بالا

بالا بودن ذخیره و انتقال نیرو

مواد اولیه با کیفیت (فولاد آهنی و آلیاژها بهترین مواد برای ساخت فنرهای صنعتی هستند.)

ابعاد و شکل فنر مورد نیاز شما

ضریب سختی فنر

فنر در صنعت خودروسازی

فنر در صنعت خودروسازی

یکی از صنایع مهمی که در هر کشوری وجود دارد صنعت خودروسازی آن است. در کشور ما نیز صنعت خودروسازی از مهم ترین صنایع کشور به حساب می آید. فنرسازی بخشی از این صنعت بسیار مهم را برعهده گرفته است. و همان طور که گفته شد از فنر در خودروها برای کنترل شتاب خودرو استفاده می شود. به طور کلی می توان دلایل استفاده از فنر در ساخت و تولید خودرو را به صورت زیر بیان نمود:

در حین رانندگی ضربات زیادی از طرف جاده به چرخ وارد می شود. که برای جلوگیری از انتقال این ضربات به سرنشینان و اتاقک خودرو از فنرها استفاده می کنند.

به کمک فنر در خودروها می توان از انتقال ضربات چرخ ها به اتصالات و مفصل ها جلوگیری کرد.

به واسطه وجود فنر در خودروها چرخ ها بیشتر به زمین فشرده می شوند. و نیروی کششی چرخ های محرک افزایش پیدا می کند.

با استفاده از فنرها چرخ ها جلوی خودرو به طور کامل با سطح جاده تماس پیدا می کنند. و همین امر به تسلط راننده برای هدایت و کنترل بهتر خودرو کمک می کند.

امیدواریم از مطالعه مطلب فوق با موضوع کاربرد فنر در صنعت استفاده لازم را برده باشید و بتوانید به کار بگیرید. برای مشاوره های بیشتر در مورد فنر صنعتی می توانید با کارشناسان مجموعه تک فنر تماس حاصل فرمائید.

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید انواع فنر با مجموعه تک فنر  تماس بگیرید.

فنر حلزونی Spiral Spring

فرآیند تولید فنر

هر گونه سؤال در مورد فرآیندها و مواد تولید فنر دارید . می توانید از مشاورین ما بپرسید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت گروه صنعتی تک فنر با این مجموعه آشنا شدید. تا شامل تخفیفات ما شوید.

شماره های تماس :
۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱
۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

توجه : ” ساعت کاری و پاسخگویی تلفنی شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر ، پنجشنبه ۹ صبح الی ۱۳ ظهر “

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

خرید و فروش تولید فنرها در فروشگاه اینترنتی تک فنر

فنر فشاری خودرو ، فروش کمک فنر ، سازنده فنر ، کاربرد فنر ، فنر تسمه ای و حلزونی ، فنر فشاری ، فروش فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، فنر صنعتی ، فنر شاخکی ، کاربرد فنر ، Spring application ، تولید و ساخت فنر ، سازنده فنر ، تولید کننده فنر ، تولیدی فنر ، ساخت فنر. گروه تولیدی تک فنر. تولید فنر. فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار . فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد.فولاد فنر.

تولید فنر خودرو ، فروش فنر خودرو ، قیمت فنر خودرو ، فنر لول خودرو ، کمک فنر خودرو ، فنر هیدرولیک ، فنر تخت ، فنر مارپیچی خودرو ، فنر پنوماتیک ، فنر پیچشی خودرو ، فنر شمشی خودرو.

فنربندی خودرو ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی.فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو . واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای.

علم فنرسازی ، تولید فنر در تهران ، فنر صنعتی

فرآیند تولید فنر در تهران ، تولید کننده انواع فنر ، تولید کننده فنر در تهران .

فنرسازی در تهران. فنر تهران تولید فنر کششی ، تولیدی فنر ساخت فنر ، فروش فنر فنر فرم دار فروش فنر استند سیگار ، طراحی و ساخت فنر پیچشی ، فروش فنر کششی در تهران .

فروش فولاد فنر ، خرید فولاد فنر ، قیمت فولاد فنر

انواع فنر ، تولید کننده انواع فنرهای فولادی ، استیل و تسمه ای ، با دستگاه تمام اتوماتیک و CNC ، سازنده انواع واشر ، تولیدی فنر ، تولیدی فنر در تهران . تولیدی فنرهای فولادی ، فنرهای فولادی .

سازنده  واشر در تهران ، تولیدی انواع واشر . فنرهای پیچشی ، فنرهای کششی ، فنر های فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر کاسه نمد . فنرسازی خرید تسمه استیل ، تسمه فنری ، تسمه فلزی فنری ، فروش فنر فشاری ، فنر صنعتی ، ساخت فنر. فنر سوپاپ ، فنر تسمه ای کابل و شیلنگ جمع کن صنعتی ،فروش فنر کششی در تهران .

تولید فنر در تهران بست فنر .

تولید کننده فنر فشاری ، فروش فنر حلزونی  ، فروش فنر استند سیگار ، قطعات تسمه ای ، صنعت فنرسازی ، کاربرد فنر ، فنرها ، تولید و فروش فنر مخروطی .

تولید فنر فشاری ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنرسازی ، انواع فنرهای ، انواع فنر صنعتی  ، فولاد فنر ، فنر شاخکی  ، فروش فنر شاخکدار ، تولید کننده فنر در تهران ، فروش فنر فشاری در تهران ، فروش انواع فنر کششی .

تسمه های فرم دار ، فروش تسمه فرمدار ، فنر حلزونی ، فروش فنر حلزونی ، تسمه فنر ، تولید و فروش فنر های فشاری ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلکونی ، واشر سیلیکونی ، واشر کلینگریت ، فنر فشاری خودرو ، واشر نسوز ، تولید فنر در تهران .

فروش تسمه استیل ، فروش فولاد فنری ، فروش فولاد خام ، ساخت فنر ، تولید فنر ، فروش فنر پیچشی .

فنرسازی در ایران ، دستگاه فنرسازی فروش فنرهای کششی فنر پیچشی ، فنربندی خودرو ، تولید کننده فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، ساخت فنر در تهران ،  تولید فنر شاخکی در تهران ، فنر شاخکدار ، فرآیند تولید فنر ، آشنایی با انواع فنرهای مختلف ، فروش فنرهای صنعتی در تهران ، فروش فنر فشاری مخروطی در تهران .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *