فنر ها

با فرایند ساخت فنر بیشتر آشنا شوید

تولید فنر

با فرایند ساخت فنر بیشتر آشنا شوید

فنر وسیله ای است که در پاسخ به نیروی خارجی ، شکل خود را تغییر می دهد. و در صورت خارج شدن نیرو ، به شکل اصلی خود باز می گردد.

انرژی صرف شده در تغییر شکل فنر در آن ذخیره می شود. و با بازگشت فنر به شکل اصلی خود ، می توان آن را بازیابی کرد.

به طور کلی میزان تغییر شکل فنر با میزان نیروی اعمال شده ارتباط مستقیم دارد.

از آنجا که بسیاری از محصولات به دوام اجزای فنر خود متکی هستند ، انتخاب فنرها با کیفیت بالا که زود خراب نشوند ، بسیار مهم است.

نقص در تولید فنر نامناسب ، می تواند نتیجه چندین عامل باشد. که شامل طراحی ضعیف ، استفاده از مواد کم کیفیت یا یک روش تولید پایین است.

اگرچه ممکن است یک فنر به عنوان یک جزء جزئی در یک دستگاه بزرگتر به نظر برسد. اما عملکرد  نادرست فنر می تواند منجر به نقص دستگاه شود.

به همین دلیل است که باید قبل از خرید فنر ، کیفیت موادی که برای تولید فنر استفاده می شود و مراحل ساخت فنر صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

مجموعه تک فنر با استفاده از مواد خاص و فرآیند های تولید بسیار پیشرفته ، انواع فنر صنعتی را با کیفیت بالا تولید می کند.

در ساخت فنر ها از چه موادی استفاده می شود؟

فنرها معمولاً از استیل سخت ساخته می شوند.  اگرچه از فلزات غیر آهنی مانند برنز و تیتانیوم و حتی پلاستیک نیز برای ساخت آنها استفاده می شود.

متداول ترین مواد برای ساخت فنر ، استیل ضد زنگ ، کروم – سیلیکون ، سیم موسیقی ، سیم حرارت داده شده با روغن و کروم – وانادیوم هستند.

با این وجود می توان از مواد دیگر مانند پلاستیک استفاده کرد. نوع مواد استفاده شده برای تولید فنر ، بستگی به هدف فنر و کاربرد آن دارد. در زیر برخی از مواد و شرایط خاص آنها آمده است:

  • سیم موسیقی برای برنامه هایی استفاده می شود. که قدرت زیادی را می طلبد و در فنر با کیفیت بالا به طور کلی نتیجه می دهد.
  • فولاد ضد زنگ محصولی را ایجاد می کند. که در محیط های مرطوب عملکرد خوبی داشته باشد ، زیرا زنگ نمی خورد.
  • کروم – سیلیکون ، امکان استفاده در دماهای بالاتر را دارد. و از استحکام و کیفیت بالاتری از سیم مجهز به روغن برخوردار است.
  • سیم حرارت داده شده با روغن برای بسیاری از کاربردهای رایج استفاده می شود. اما معمولاً به قوی ترین یا یکنواخت ترین محصول منجر نمی شود.
  • کروم – وانادیوم ساختار با کیفیتی مشابه سیلیکون کرومی دارد. و برای دمای بالا ایده آل است.

فرآیند طراحی و ساخت فنر

در این مرحله عواملی مانند ترکیب سیم ، اندازه ، قطر ، تعداد سیم پیچ های مورد نیاز ، نیرو و کاربرد آن همه در جزئیات دقیق باید در نظر گرفته شوند.

سیم پیچ

روند تولید فنر با سیم پیچ شروع می شود.این کار می تواند با سیم گرم یا سرد انجام شود.سیم پیچ سرد با سیم در دمای اتاق شروع می شود.

و شامل سیم پیچ سیم در اطراف شافت است.

سیم پیچ گرم بیشتر در سیم هایی که ضخیم تر هستند استفاده می شود. این فلز از قبل گرم می شود. که باعث افزایش انعطاف پذیری آن می شود.

سپس در حالی که هنوز سیم داغ است ، در اطراف شافت پیچ خورده میشود. و پس از سیم کشی ، بلافاصله از شافت جدا می شود. تا سریعاً سرد شود و به فرم جدید خود سفت شود.

ساخت فنر

سخت شدن

فرقی نمیکند که از کدام روش برای سیم پیچ کردن فلز استفاده کرده باشیم. در این مرحله فنر را در فر گرم می کنیم. و برای مدت معینی در دمای مناسب نگه می داریم. و سپس کنار می گذاریم تا خنک شود.

قبل از استفاده از فنر ، معمولاً چند قدم دیگر وجود دارد که باید قبل از قرار دادن در یک برنامه ، آنها را طی کنید. و آنها شامل صاف کردن ، تنظیم فنر ، پوشش دهی فنر(آبکاری و رنگ آمیزی) و کنترل کیفیت فنر است.

جهت دریافت قیمت و سفارش انواع فنر از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷

ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

فروشگاه اینترنتی تک فنر

سازنده فنر ، تولید کننده فنر ، تولیدی فنر ، ساخت فنر ،گروه تولیدی تک فنر، تولید فنر، فنر ، فنر سیم جمع کن ، فنر سیم جمع کن جاروبرقی ، فنر تسمه ای ، فنر حلزونی ، فنر استند سیگار ، فنر فرمدار ، فنر فشاری، فنر کششی ، فنر تسمه حلزونی ، فنر پیچشی ، فنر کاسه نمد ، تولید قطعات فلزی ، تولیدی فنر ، قطعات فلزی ، قطعات فرمدار تسمه ای، فنر شاخکی، فنر تسمه حلزونی، فروش تسمه فنر ، ساخت فنر فشاری،  فنر دوقلو ، واشر فلزی ، واشر استیل ، واشر غیر فلزی ، واشر سیلیک ، فنر سازی ، فنر تسمه ای ، فنرسازی در تهران ، فنر تهران تولید فنر کششی ، تولیدی فنر ساخت فنر .

 

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *