فنر فرمدرا, فنر ها

فنر فرمدار و موارد کاربرد آن | ۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

تولید کننده فنر فرم دار

فنر فرمدار چیست؟

یکی از فنرهایی که درصنایع مختلف با آن سرو کارداریم فنر فرمدار است. این فنر از نظر شکل ظاهری با فنرهای فشاری، کششی،حلزونی و شاخکدار تفاوت دارد.

بسیاری از ما بر این باوریم که فنر حتماً باید از حلقه های متّصل به هم ساخته شده باشد، و به چیزدیگری به غیر از این شکل نمیتوان فنر گفت.

این باور کاملاًغلط است. درواقع فنر ابزاری مکانیکی است که برای ذخیره ی انرژی مکانیکی بکار برده می شود. و دارای نیروی ارتجاعی است .

بنابراین هر شیئی که این قابلیت را داشته باشد فنرگفته میشود. همانطور که از نام فنرفرمدار پیداست ، این فنر ممکن است به هرفرمی که قابلیّت ارتجاعی لازم را حسب مورد داشته باشد ساخته شود. و بتواند نیاز مارا برطرف نماید.

تحقیقات آماری نشان میدهد فنر فرمدار بسیار راه گشاست. چراکه می توان آن را به هرفرمی که لازم باشد طراحی و تولید نمود.

مهندسان معتقدند که طراحی کردن  این فنر نیاز به دانش تخصّصی دارد. زیرا محاسبه ی نیروهایی که قراراست دراین فنر ذخیره و سپس آزادشوند به راحتی صورت نمی گیرد. و کارهرکسی نیست.

بررسی های به عمل آمده گویای آن است که به دلیل پرکاربرد بودن فنر فرمدار، این فنر نیز همانند فنرهای فشاری ، کششی ، حلزونی و شاخکدار توانسته است، عرصه خدمت رسانی به بشررا پویاتر نموده. و دربسیاری از امور مفید واقع شود، و کارگشایی کند.

فنرهای فرمدار از نظر طول عمر و دوام و بقا نیز قابلیّت نسبتاً خوبی را دارا  می باشند.

فنر فرمدار چگونه شکل می گیرد؟

فنر فرمدار

فنرهای فرمدار که نسل جدید فنر صنعتی محسوب می شوند.

یک سیم از جنس فولاد ضد زنگ و یا فولاد کربنی به همراه مجموعه ای از خم هایی با زوایا و طول های مختلف می تواند فنر  فرمدار را شکل دهد.

تنها محدودیت در طراحی یک فنر فرمدار مشکل است و به قدرت تجسم طراح هست، که به ذهن خلاقی نیاز دارد. و محدودیت دیگر تولید آن، قدرت عملکردی دستگاه تولید است.

اینجاست که ترکیبی از ویژگی و توان دستگاه ساخت، قدرت و خلاقیت طراح و هنر قالب سازی قادر اند، در کنار هم این محدودیت ها را از بین برده و تولید فنر های فرمدار را به هر شکل و فرم ممکن کنند.
اغلب فنر های فرمدار حین ساخت تحت فرآیندهایی، تنش زدایی می شوند.

تنش گیری از این مفتول ها این اطمینان خاطر را ایجاد می کند که ابعاد قطعه با تلرانس های مورد نیاز ماندگارند.

فنرهای فرم دار که از متریال های مختلفی مانند تسمه و یا مفتول به وجود می آیند.می توانند در بخش هایی فنر کششی یا فشاری داشته باشد.

این مدل فنرها که با قالب های دستی و دستگاه های فرمینگ قابلیت تولید را دارند. برای قطعه های میلیونی به کار می آیند. و برای تولید انبوه پیشنهاد می شوند .

کاربرد فنر فرمدار

  • صنعت خودرو سازی
  • ساخت دستگاههای پیشرفته ی پزشکی
  • تولید برخی ازقسمتهای انواع قطعات تزئینی
  • صنعت ابزار و یراق
  • ساخت ماشین آلات صنعتی

یکی از محصولات فوق العاده شرکت تک فنر، فنر فرمدار می باشد. عملکرد آن مثل هیچ کدام از فنرهای دیگر نیست.

فنر فرمدار بسته به زمینه کاربردی دارای خم هایی هستند مثل: فنرهای هالوژن که در لامپ هالوژن مورد استفاده قرار می گیرند.

 

معیارهای ساخت فنر فرمدار

فنر فرم دار

 

 

  •  اندازه مفتول از ۰.۲ میلیمتر تا ۸ میلیمتر بسته به نیاز مشتری یا بسته به زمینه مصرفی.
  •  متریال مصرفی کربنی و ضد زنگ و فسفر برنز
  •  تلرانس براساس خواسته مشتری

مفتول به کار گرفته شده در ساخت وایرفرم ها میتواند دارای حلقه ها دایره و مربع بوده، و موادی از قبیل استنلس استیل، فولاد کربنی، تنگستن، مفتول برنجی و … داشته باشد.

مجموعه تولیدی تک فنر

تولیدی تک فنر آماده است تا  با پذیرش سفارشات طراحی و ساخت انواع فنر ، رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود را جلب نموده و ارتباط همکاری با آنها را وسعت بخشد.

مطالعات وسیع در فناوری های روز و حفظ استاندردها در سطح بین المللی با استفاده از تکنولوژی های روز یکی از تعهدات ما در مسیر تولید فنر های مرغوب با ویژگی های موردنظر مشتریان است.

گروه تولیدی تک فنر با تولید بهترین فنرها در مسیر صنایع گوناگون مانند صنایع اتومبیل سازی، لوازم خانگی و صنایع برقی با اسم تک فنر در زمینه صنعت فنرسازی قدم برداشته است. محصولات تولیدی ما در اندازه ها و انواع گوناگون با بالاترین کیفیت همراه با بهره گیری از فناوری بالای صنعت فنرسازی و بسته به نیازهای صنایع گوناگون در امر خدمت به صنعت فنر سازی کوشا است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به انواع فنرها می توانید با کلیک بر روی لینکهای زیر با ما در تماس باشید .

تلفن تماس :

۰۹۱۲۶۱۵۱۱۸۱

۰۲۱۳۳۹۲۰۳۷۸

فکس: ۰۲۱۳۳۹۱۳۰۷۷
ایمیل : mohammadi.takfanar@gmail.com

ارتباط از طریق واتس اپ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *